
Voleu rebre les notícies? Subscriviu-vos al butlletí gratuït |
(Carla Herrero/CR) Més d’1 milió de nenes i nens catalans han començat aquest dimarts l’escola. CatalunyaReligió.cat hi ha estat present i aquest dimarts al matí ha anat a l’escola Vedruna de la Carretera de Castellar, a Terrassa.
Aquest centre educatiu forma part de les 39 escoles que Vedruna té a Catalunya. De fet, es tracta de la congregació que té més escoles en el territori català. El lema d’aquest any és "Per decidir, pensa i valora. Si ho pots fer i és bo, fes-ho!". Les 39 escoles comparteixen un decàleg de valors que s’aplica d’una manera o altra en funció del tipus d’alumnat. En el cas concret d’aquest centre de Terrassa hi ha alguns nouvinguts, especialment llatinoamericans i magribins.
Carme Rigol, directora del centre, ha assegurat que “a nivell de religió, els nens que no són catòlics no tenen cap problema perquè des de Vedruna s’ensenyen els valors universals i la formació religiosa està orientada en el marc d’una societat plural.” Això no es contradiu amb què el model educatiu és d’inspiració cristiana i els llibres de text de l’assignatura Cultura Religiosa estan editats per ells mateixos i segueixen un decàleg de valors que engloben la formació integral de l’alumne.
Tot i la incertesa dels canvis en el calendari o en la implantació dels ordinadors a l’aula cara a aquest nou curs, l’ambient que s’hi viva era l’habitual: il·lusió, nervis, retrobaments i alegria.
Anna Barón, cap de pastoral de l’escola, ha parlat de la il·lusió amb què afronten aquest nou curs i dels valors que des de Vedruna s’inculquen als alumnes. Ho podeu veure en aquest vídeo.