Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Carla Herrero/CR) Aquest cap de setmana s’ha celebrat la quarta trobada de dones musulmanes de Catalunya. El tema central d’enguany ha estat l’educació. No obstant, però, ha sigut inevitable que en les xarrades s’hagi, puntualment, tret el polèmic tema del vel integral, molt present en els mitjans de comunicació durant aquestes setmanes.

Les conferències principals s’han centrat en quatre temes: La formació per a una ciutadania activa; la dona musulmana en l’àmbit educatiu; l’educació com a suport a les futures generacions; i drets dels fills i deures dels pares.

 

Aicha Mahamsani, responsable de la comissió de dones del Consell Islàmic de Catalunya, en la sessió inaugural ha reclamat un procés de neutralització de l’islam a Catalunya. Demana la integració en normailtat en plens drets i deures. A banda d’això ha volgut fer referència a tot el que han patit els seus “germans de Palestina” durant els últims anys i per l’atac que ha viscut aquests dies la “Flotilla de la libertad” quan anaven a portar ajuda humanitària als Palestins.

 

La representant del departament d’educació de la Generalitat, Lluïsa Jiménez, ha assegurat que l’educació és la “clau pel canvi social”. A més, ha explicat que “el fenomen de l’immigració no es veu com un problema sinó com una oportunitat d’unió de valors i cultures”. Segons Lluïsa Jiménez, “Els nens tenen la oportunitat de viure i conèixer noves cultures”.

 

La pedagoga Pilar Folgueries, ha centrat el seu discurs al voltant d’un seguit de propostes educatives. La seva intervenció ha girat al voltant d’una visió positiva de l’assignatura Educació per la Ciutadania. “Aquesta assignatura es pot veure de dues maneres: com una oportunitat per treballar amb nous valors o bé com un calaix de sastre sense sentit. Es important saber-la aprofitar.” Segons Folgueries és important recollir propostes dels models autocrítics de la nostra cultura i no reproduir models racistes. En tota la xerrada ha reclamat a les dones musulmanes la participació en la ciutadania. Finalment ha dit que “s’ha de treballar en contra dels perjudicis, dels tòpics”.