Salta al contenuto principale
Data de l'esdeveniment
Nom del lloc
Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
Adreça (carrer i número)
Baixada del Monestir, 9
Municipi
Barcelona
Preu
12.00
Diòcesi on es realitza l'esdeveniment

Vespres musicals a Pedralbes: “Contrasts”

Intèrprets: Laia Puig, violoncel, i Alba Ventura, piano.

Amb aquest nou cicle Vespres Musicals la música torna a sonar al monestir de Pedralbes de la mà d’algunes de les intèrprets musicals més destacades del país. Els dijous de juliol, el claustre s’omple de música amb una programació que evoca la tradició musical i com aquesta es reinterpreta a través de la visió personal de creadors i intèrprets així com l’enfocament revolucionari d’alguns dels grans compositors de la història de la música. Uns Vespres musicals oberts a un públic divers que reprenem amb entusiasme en un entorn excepcional a l’aire lliure.

Direcció artística del cicle: Dani Espasa

Laia Puig i Alba Ventura interpreten en aquest concert tres de les peces més representatives del repertori per a violoncel i piano, tant pel que van representar dins de la trajectòria artística de Beethoven, Mompou i Xostakóvitx, així com per l’aportació revolucionaria que van suposar en la història de la música. La Sonata en La Major de Beethoven, composta el 1807 a l’inici de la manifestació de la sordesa del músic, és la primera composició de cambra en la que s’atorga un paper rellevant i dialogant entre el piano i el violoncel. La peça s’estructura com una filigrana en què els dos instruments s’alternen com a solista i acompanyant, desbordant virtuosisme i musicalitat. “El pont” és l’única obra de cambra de Frederic Monpou, composta com a homenatge al violoncel·lista Pau Casals el 1976, amb les seves ressonàncies harmòniques, lentitud i silencis, exerceix de contrast en aquest tríptic de composicions revolucionàries. Tanca el concert la primera obra de música de cambra de Dimitri Xostakóvitx, la Sonata per a violoncel i piano en Re menor, Op.40 dedicada al seu amic i cellista Víctor Kubatski. Estrenada el 1934 al conservatori de Leningrad no va tenir gaire èxit degut a l’execució que va fer Kubatski. Amb el pas del temps l’obra esdevingué més reconeguda i nombrosos cellistes van competir per interpretar-la juntament amb Xostakóvitx.

Programa:

Sonata n.3 en la major, op. 69 de Ludwig Van Beethoven; El pont de Frederic Mompou, i la Sonata en re menor, op. 40 de Dimitri Xostakóvitx.

Observacions: Imprescindible la reserva prèvia

Aforament: Places Limitades.

ENTRADES