Ramon Espel, cap de construcció del temple des de fa més de 25 anys, ha explicat els reptes de construir l’obra projectada per Antoni Gaudí al segle XXI
L’Studium Filosoficoteològic de Montserrat ha inaugurat aquest dijous el curs acadèmic 2026-2027 amb una conferència dedicada a la construcció de la Sagrada Família. Sota el títol "La Sagrada Família: com es construeix un temple al segle XXI", l’arquitecte tècnic Ramon Espel ha compartit la seva experiència al capdavant de la construcció del temple dissenyat per Antoni Gaudí, una tasca que desenvolupa des de fa més de 25 anys.
L’acte s’ha celebrat a la Sala de la Façana del monestir de Montserrat i ha comptat amb la benvinguda de l’abat de Montserrat, Manel Gasch, i del director de l’Studium, Josep-Enric Parellada, monjo de l’abadia. Parellada ha estat l’encarregat d’introduir la conferència d’Espel, que posteriorment ha participat en un espai de diàleg amb els assistents.
Formació teològica i filosòfica al monestir
L’Studium Filosoficoteològic de Montserrat és el centre de formació del monestir destinat principalment a la formació eclesiàstica, filosòfica i teològica dels monjos de la comunitat benedictina. Els estudis també estan oberts a monjos i monges d’altres ordes i tenen caràcter universitari.
La formació és impartida majoritàriament per monjos de Montserrat i compta amb el suport del fons de la Biblioteca de Montserrat. Amb l’inici del nou curs, el centre manté així la seva aposta per combinar el rigor acadèmic amb la reflexió teològica i la vida comunitària.
La inauguració del curs ha servit també per posar en relleu la voluntat de l’Studium de continuar oferint un espai d’aprenentatge i reflexió vinculat a la vida del monestir i a la seva tradició intel·lectual.