Pasar al contenido principal

El diari ABC publicava el passat 22 d'agost un article del filòsof català Eugenio Trías en el qual, a propòstit de la celebració de la fetsivitat de l'Assumpció de Maria, recorda l'origen apòcrif del relat i algunes de les peces artístiques (un poema de Maragall, una composició de des Près) d'on pren una reflexió sobre el paper de la Mare de Déu.

Imagen eliminada."La más profunda verdad del cristianismo·, diu Trías, "se formula a través de un oxymoron jerárquico. Se trata del misterio de una unión audaz de máximos y mínimos; máxima exaltación hiperbólica de María y máxima humilitas. El Magnificatdel evangelio de Lucas lo expresa con sublimidad poética".
Així, "la más humilde de las mujeres, confundida en la anunciación, recatada ante el futuro embarazo, se entrega al misterio del parto y de la natividad, secundada por el prescrito ritual de la purificación. La narración se clausura con su asunción celeste".

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.