Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Jesuïtes) Tres projectes d'innovació presentats per professors de Jesuïtes Educació es començaran a aplicar el curs vinent
La xarxa d’escoles Jesuïtes Educació ha tancat aquest dijous el curs amb una jornada al col.legi Sant Ignasi de Sarrià. El sociòleg Javier Elzo n'ha estat el ponent, amb una xerrada sobre els reptes de les escoles de Jesuïtes Educació. La trobada també ha servit per donar a conèixer els tres treballs d’innovació seleccionats per a aplicar-se als centres el curs vinent. Es tracta de propostes presentades pel mateix professorat a la convocatòria de Projectes d’Innovació en Xarxa (PIX) que s’ha iniciat aquest any. 
 
De cultivar un hort urbà a programar un robot
Entre els guanyadors hi ha un projecte per a posar en marxa un viver que produirà planter per als horts urbans de cada una de les escoles. Es treballarà amb alumnes del Projecte d’Adaptació Curricular per facilitar-los el poder assolir les competències bàsiques per obtenir el títol de la ESO a través d’aquest aprenentatge experimental. Un altre dels treballs seleccionats consisteix en la creació d’una emissora de ràdio gestionada pels propis alumnes, que afavorirà, sobretot, les habilitats comunicatives dels nois i noies. El tercer projecte que s'implementarà a partir del setembre és la convocatòria d’un concurs a partir d’un joc de programació i robòtica.
 
Innovació en xarxa i des de l'aula
La convocatòria del PIX respon a la voluntat de treballar per la innovació pedagògica des de les necessitats i inquietuds detectades pels educadors i educadores que estan diàriament a l’aula en contacte amb els alumnes. Tot el procés s’ha realitzat en xarxa des dels diversos centres i utilitzant les noves tecnologies per facilitar la participació. Un cop rebuts els 50 treballs presentats, tots els mestres i professors de la xarxa han pogut opinar i donar suport als que han considerat més adients. Finalment, dels 5 projectes més ben valorats se n’han escollit tres per a implementar el curs 2011/12.
 
Més de 160 professors i professores han participat a la convocatòria, treballant en equip per presentar la seva proposta. Per temàtiques, gairebé la meitat dels treballs són de ciències de la naturalesa, tecnologia i matemàtiques. També hi ha força propostes de l’àrea de llengües. Amb tot, en la majoria de projectes la participació de l’alumne implica el treball en diverses àrees i competències de forma transversal.