Ja em perdonaran el títol però no és el cas. A mi em va confirmar mossèn Vidal Aunós, el qui anys després va acollir la tancada d'immigrants a la parròquia de Sant Maria del Pi. I em va confirmar a  la parròquia de Sant Medir, on es va fundar Comissions Obreres clandestinament durant el franquisme.

Els bisbes de Catalunya han tret un petit comunicat on parlen amb autoritat sobre la realitat del país. Els bisbes han donat un pas important per sortir d’un llarg silenci mantingut en els darrers temps sobre el moment polític de Catalunya. És evident que davant dels dilemes de la societat catalana l’Església catòlica no pot estar en  silenci o amagar-se en la indiferència de la neutralitat.

Sant Jordi, a hores d’ara de tu no esperem que matis cap drac ni alliberis cap donzella. Però sí que voldríem demanar-te que ens ajudessis una mica a fer que aquest país nostre pugui ser de tots i pugui ser per a tots. Amén.

Sant Jordi cavalca amb la seva llança. Arriscant la seva vida, s’ha d’enfrontar als dracs. Una imatge bèl·lica que sembla que desentona en un dia tan especial a Catalunya, on els llibres i les roses adquireixen el protagonisme màxim. Cultura i sensibilitat enfront de violència i atacs. No hi ha contraposició, com podria semblar a primera vista. La revolució dels somriures, dels lliris a la mà, dels colors a les samarretes no ha estat interpretat com una invitació a la llibertat i a la negociació, a compartir un projecte col·lectiu amb garanties d’inclusió.

Sant Jordi cavalca amb la seva llança. Arriscant la seva vida, s’ha d’enfrontar als dracs. Una imatge bèl·lica que sembla que desentona en un dia tan especial a Catalunya, on els llibres i les roses adquireixen el protagonisme màxim. Cultura i sensibilitat enfront de violència i atacs. No hi ha contraposició, com podria semblar a primera vista. La revolució dels somriures, dels lliris a la mà, dels colors a les samarretes no ha estat interpretat com una invitació a la llibertat i a la negociació, a compartir un projecte col·lectiu amb garanties d’inclusió.

4art de Pasqua. Cicle B

Barcelona, 22 d’abril de 2018

 

En un poble de cultura agrària, com ho fou el d’Israel, els ramats i els seus pastors van tenir sempre

-una notable importància pràctica i econòmica

-i una significació simbòlica.

el títol de Pastor s’aplica amb freqüència a Déu com el pastor fidel que vetlla pel seu poble.

Contràriament, els reis i els governants són denunciats pels profetes com a pastors

-infidels

-egoistes

.-i perversos.

Per què?

En la missa del matí a Casa Santa Marta, Francesc fa èmfasi en com l'Esperit impulsa els cristians a l'evangelització, que ho "estructura" en tres paraules clau: "aixexa-se", "apropar-se" i "a partir de la situació".

(PREGANT AMB PIERRE TEILHARD DE CHARDIN 3)

“Jo vull, Senyor, que, per abraçar-te millor, la meva consciència es faci tan gran com els cels, la terra i els pobles; tan profunda com el passat, el desert i l’oceà; tan subtil com els àtoms de la matèria i els pensaments del cor humà.” (Le Milieu mystique, 1917)

1.- “Jo vull que, per abraçar-te millor, ...”

"L'Esperit Sant és la patata calenta que es van passant el Pare i el Fill". Potser no és una afirmació molt acadèmica, però aquesta va ser una de les imatges que vaig escoltar, ja fa anys, al P. Josep Vives sj en una xerrada sobre la trinitat al Centro Pignatelli de Saragossa.

El pasado fin de semana tuvo lugar en Palencia el encuentro anual de Justicia y Paz de España, que me honro presidir, este año con el lema "El medio rural, apuesta de vida". A la vez, en este encuentro hemos celebrado los 50 años de la entidad (desde 1968 hasta 2018).