Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Galeria d'imatges

(Filles de la Caritat) “El nostre objectiu principal és desaparèixer perquè això significaria que hem deixat de ser necessaris, i que les famílies del barri tenen l’alimentació bàsica coberta, però mentre això arribi volem incrementar el nivell de cobertura en quantitat i qualitat dels productes i a la vegada dignificar aquesta entrega d’aliments” ha afirmat Francesc Patricio, director de Filles Caritat Fundació Social, en l'acte de celebració del primer aniversari del Distribuïdor Solidari d’Aliments (DiSA) de Sagrada Família.

Aquest projecte mobilitza més de 60 persones voluntàries per atendre a 1.386 persones i així cobrir necessitats d’alimentació bàsica de 557 famílies del barri que es troben en situació de risc social. Són algunes de les xifres del treball de DiSA durant el seu primer aniversari. Des de novembre de 2014, les parròquies de l’arxiprestat de la Sagrada Família (Cor de Maria, Esperit Sant, Mare de Déu del Roser, Sagrada Família, Sant Tomàs d’Aquino, Sant Oleguer) i la de Sant Francesc de Sales han integrat els seus programes d’entrega solidària d’aliments en aquest projecte. Filles de la Caritat Fundació Social se n’ha encarregat de la seva gestió, coordinant-se amb l’Ajuntament de Barcelona i la Fundació Banc d’Aliments.

Aquest dimarts s’han reunit professionals, voluntaris, i persones ateses de les set parròquies implicades i de Filles Caritat Fundació Social, per celebrar el primer any plegats. L’acte ha iniciat amb una eucaristia a la parròquia de Sant Oleguer on s’ha recordat la importància dels aliments en el moment de les ofrenes, després hi ha hagut un moment de pausa cafè i s’han pogut visitar les instal·lacions de DiSA Sagrada Família.

En aquest dia de festa, el local –que es troba al carrer Nàpols 171– ha volgut estrenar imatge corporativa. A la porta d’entrada es pot veure el nou logotip del projecte, “és un arbre que simbolitza la vida, creixement, a la vegada font de fruits, en el tronc, s’hi pot observar la silueta d’una cara que simbolitza totes les persones que estan implicades en el projecte i que el fan possible”, ha descrit Marta Salvà, dissenyadora del logotip. A l’interior també s’ha instal·lat un skyline de vinil, una línia que ressegueix el perfil de les parròquies.

La celebració s’ha clos expressant agraïment per totes aquelles persones i institucions que han donat suport durant l’any 2014.