Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Vedruna Catalunya) En el marc de la convocatòria del Premi 2019 Medi Ambient i Escoles Verdes que impulsa el Departament de Territori i sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Vedruna Catalunya Educació ha rebut el premi al treball en xarxa .

L’acte, que ha tingut lloc a la Universitat de Girona, ha reconegut iniciatives tant del marc del Programa Escoles Verdes, com també del Premi Medi Ambient, una convocatòria que reconeix actuacions, recerques i trajectòries que impulsin compromisos vers el medi ambient i la sostenibilitat.

La Fundació Vedruna Catalunya Educació, que ha obtingut el premi de la mà del Conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha rebut el reconeixement al treball en xarxa realitzat. Un treball d’un recorregut iniciat el 2006 amb un primer Fòrum de Medi Ambient i que al llarg d’aquests 13 anys ha comptat amb iniciatives que van des d’intervencions pedagògiques a trobades, congressos i un treball en xarxa que ha implicat les comunitats educatives dels seus centres arreu de Catalunya. El treball realitzat ha permès també formar el professorat per tal que puguin liderar iniciatives que, des de les aules, treballin per tenir impactes en l’entorn i crear hàbits sostenibles.

Per a l’equip gestor del projecte, el premi "no és només un reconeixement a la bona tasca feta sinó també un impuls il·lusionador a seguir planificant estratègies i actuacions que des de les escoles teixeixin vincles sostenibles amb les comunitats, amb l’entorn, amb el món". D’aquesta manera la xarxa de centres, que compta amb 32 escoles certificades com a Escoles Verdes o Escoles Sostenibles en aquests moments segueix treballant per seguir impulsant l’ambientalització del currículum, arrelar el concepte d’ecociutadania i incorporar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a la pràctica pedagògica. 

Tota la comunitat educativa implicada en aquest procés de transformació es mostra satisfeta amb la feina feta, en especial les comissions de sostenibilitat dels diferents centres , que inclouen també la participació i implicació dels delegats verds: infants i joves que des de l’activisme de les escoles treballen per un entorn i una societat més sostenible.