Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Jesuïtes) Més de trenta docents de diferents països de la comunitat educativa Jesuit European Committee for Primary and Secondary Education (JECSE), la xarxa de col·legis jesuïtes d'Europa, han participat en un taller teòric i pràctic a l'escola Jesuïtes Sarrià - Col·legi Sant Ignasi de Barcelona. El taller s'ha basat en l'anàlisi i posada en pràctica dels aspectes clau de l'obra 'Aprendre per refracció. Una guia docent per a la pedagogia ignasiana del segle XXI' de Rita Atienza i el jesuïta Johnny C. Go. Aquestes jornades s'han celebrat durant la setmana del 4 al 10 d'octubre.

La trobada s'ha plantejat com el següent pas del conjunt de formacions virtuals i presencials que es va iniciar el curs passat. En primer lloc aquestes trobades es van fonamentar en una reflexió profunda de l'obra d'Atienza i Go. Ara es busca poder relacionar els aspectes claus de l'obra amb pràctiques educatives que puguin implementar-se a les escoles jesuïtes. 

Per a això, "és fonamental la interpretació específica de la pedagogia ignasiana que ofereixen aquests autors", expliquen des dels Jesuïtes. Això es fa a través de l'aprofundiment en dos dels seus trets clau, la reflexió i l'acció; i també a través de la interrelació que proposen respecte a les noves metodologies de les actuals corrents de la innovació educativa.

En aquest sentit, els formadors han dut a terme el Workshop proposant sessions de treball personal i grupal partint del context i experiència de cada assistent. D'aquesta manera, gràcies al seu acompanyament, l'equip docent ha destacat a les seves conclusions la importància de la feina en xarxa per donar forma i sentit a aquest plantejament educatiu que pretén ajudar els alumnes a convertir-se en estudiants transformats per experiències significatives. El treball en xarxa, per tant, es presentaria com el tercer i següent pas que contribueix de forma coherent al lema d''Educate Magis': "és temps de col·laborar, empoderar i transformar".

Així mateix, l'equip docent ha tingut l'oportunitat de compaginar la feina amb sortides culturals a la ciutat de Barcelona i, de manera especial, a Manresa. En aquesta última ubicació, han tingut l'oportunitat de conèixer els diferents escenaris en què Sant Ignasi va fonamentar gran part de la seva obra intel·lectual, social, pedagògica, cultural i espiritual.