Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Per saber-ne més

Enllaços relacionats

(Glòria Barrete –CR) El programa d’activitats amb motiu de la inauguració de la torre de Maria de la Sagrada Família inclou el dimarts 14 de desembre el lliurament de premis del concurs escolar Tots som torres d’una mateixa humanitat. Uns premis, encarregats pel temple a la Facultat de Piscologia i Ciències de l’Educació Blanquerna - URL, que tenen com objectiu apropar la figura de la torre, el significat de construir plegats i construir-se personalment. 

El principal objectiu del concurs és que els infants i joves d'entre 6 i 14 anys realitzin un treball col·laboratiu de grup classe i així s’apropin a la Basílica de la Sagrada Família a través de l’estudi de la torre de la Mare de Déu. El resultat, vint-i-quatre escoles de Barcelona, tant públiques com concertades i privades, s’han presentat, amb un total de quaranta-quatre treballs entregats.

L’èxit de convocatòria ha obligat la Sagrada Família a ampliar el nombre de premis entregats. Així, finalment, hi haurà un primer premi per cada cicle, més un accèssit. En el cas de 1r i 2n d’ESO, s’han hagut d’ampliar a un primer premi i un accèssit per a cada curs a causa del gran volum de treballs presentats. 

Àngel Jesús Navarro, professor a Blanquerna i un dels membres de l’equip de treball del concurs escolar explica que el concurs necessitava un lema “suficientment obert per a tothom perquè cada grup classe el pogués interpretar en el seu context educatiu”. L’escollit, ‘tots som torres d’una mateixa humanitat’, per poder interpretar què es la torre des del punt de vista de la humanitat, lligant l’element constructiu amb el personatge de la mare de Déu. 

“El que voliem és que ells puguessin dir que el treball de la torre també és un treball comunitari, que fem entre tots i per això no era un premi per presentar-se individualment sinó per cursos”, afirma Navarro. Havien de plantejar entre ells què significa la torre en el context humà, què significa construir i edificar entre tots, “i perquè és un tresor aquest treball en comú”. En definitiva, “aplicar aquestes tres línies de la mariologia però a l’antropologia, a la persona humana”. 

El format del treball era lliure, dins la vessant artística, i el format per lliurar havia de ser un vídeo d’uns 3-5 minuts en què expliquessin el procés i resultat, junt amb una infografia que ajudés a interpretar el treball. “És un projecte artístic per esbrinar la idea de que tots som torres de la mateixa humanitat i que cal construir i construir-se”.