Vés al contingut
Catalunya Religió
Galeria d'imatges

(CR) Francesc Torralba va defensar aquest divendres la seva tercera tesi doctoral a la Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull. El treball “La Bildung como teología de la educación. Análisis hermenéutico de la obra de Edith Stein (1891-1942)” va ser qualificat amb la màxima nota pel tribunal i va atorgar-li el doctorat en pedagogia que suma al de Filosofia per la Universitat de Barcelona (1992) i al de Teologia per la Facultat de Teologia de Catalunya (1997).

En la defensa Torralba va exposar la tesi sobre l’aportació del pensament d’Edith Stein en l’àmbit de les ciències de l’educació. Una aproximació hermenèutica al concepte de formació, bildung, que supera el simple ensenyament i el mateix procés d’educació. Segons Torralba, la formació que proposa Edith Stein és una acció integral que s’adreça a l’esperit, a l’ànima i al jo íntim. Per Stein, un jo sostingut en Déu i per Déu. En aquest context, la formació no s’adreça només al “saber”, ni es limita al “saber estar”, sinó que inclou el “saber ser”, la construcció de la pròpia personalitat.

El tribunal de la tesi va estar presidit per Conrad Vilanou de la Universitat de Barcelona i format per Ignasi Boada de la Universitat Ramon Llull i Urbano Santos, de la Universitat de Murcia. La tesi ha estat dirigida per Anna Pagès. L’acte va comptar amb la presència d'acadèmics i professors i del cardenal Lluís Martínez Sistach i de l’arquebisbe Joan-Enric Vives.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.