Vés al contingut
Catalunya Religió
Galeria d'imatges

(Glòria Barrete –CR) Les escoles, la universitat i la Fundació Comtal de La Salle Catalunya formen el que es coneix com la Xarxa d'Obres Educatives de La Salle. El treball i els àmbits a potenciar en aquesta Xarxa es plantegen i aproven en l'Assemblea de la Missió Educativa Lasal·liana -AMEL-. Aquest dijous i divendres ha tingut lloc la cinquena AMEL que ha marcat les línies de treball a les obres educatives pels propers quatre anys.

Des de l'any 2010 La Salle va decidir separar el treball de les obres educatives del treball de les comunitats de germans que ara ja es diuen comunitats lasal·lianes. Amb aquesta configuració es va decidir que abans de cada Capítol, que se celebra cada quatre anys, hi havia d'haver una Assemblea de la Missió Educativa Lasal·liana, AMEL. Una assemblea on es treballa el Pla Estratègic, el pla que marca el futur pels quatre propers anys, i que posteriorment el Capítol de Germans valida. La cinquena AMEL ha treballat cinc àmbits: gestió econòmica i recursos humans; organització interna; pastoral; pedagogia, i formació en identitat.

NCA, un nou projecte pedagògic

Tot i que s'han treballat els cinc àmbits, aquesta cinquena AMEL ha potenciat i treballat la línia pedagògica per sobre de les altres. "La voluntat de La Salle és fer un canvi metodològic, pedagògic", explica el director de la Xarxa d'Obres Educatives, Jordi Jover. A nivell de Districte es va validar ja una primera proposta global de què vol La Salle i ara es treballa en que aquest canvi metodològic es faci a tot el Districte i que cada sector l'adapti a la seva realitat.

Aquest nou projecte pedagògic de La Salle s'anomena NCA, 'Nou Context d'Aprenentatge'. "El nom és el de menys", recorda Jover, "perquè el més important és implementar-ho". Hi ha cinc principis pedagògics que seran validats i cinc maneres de fer l'escola, cinc àmbits. "Cada dia voldrem fer l'escola d'una manera i amb aquests cinc àmbits treballarem els continguts, la trobada, la reflexió, o el treball per projectes. "És curiós perquè La Salle fa molts anys que treballa en això però ara li hem posat nom i ordenem el que ja s'està fent a les escoles".

En aquesta cinquena AMEL el projecte NCA s'ha impulsat i validat, creant ja el full de ruta d'implantació pels propers quatre anys. "La idea és implementar-ho progressivament i anar adaptant els recursos i materials per fer-ho". Sobretot l'NCA respon a la voluntat de marcar una certa línia conjunta a nivell de tot el Districte de La Salle.

Formació en identitat

Des de l'àmbit de Formació i Identitat s’han marcat garantir l’acompanyament a totes les persones noves a la Institució. Un acompanyament en què el carisma lasal·lià i el Caràcter Propi dels Centres no pot faltar. "La realitat actual a les obres educatives és que hi ha una mobilitat important per edat, aquest any tenim setanta professors nous a Catalunya", afirma Jover. "A aquesta gent se l'ha d'acompanyar, cuidar i formar".

I sempre adaptant-se a la realitat perquè cal oferir una formació adaptada que en molts casos parteix inclús de zero. "Cal que es creguin la casa i cada vegada es ve menys d'una realitat d'Església i ni tan sols d'escoles concertades, venen moltes persones de zero".

Des de Pastoral s’han proposat accions per garantir l’impuls i la coordinació de la Pastoral en cadascuna de les obres. Accions que permetin als Equips de Pastoral de cada centre desenvolupar correctament la seva tasca així com impulsar la Pastoral Juvenil i de Joves dins La Salle Catalunya.

La cinquena Assemblea de la Missió Educativa Lasal·liana ha comptat amb la participació del Sotsdirector General d’Ordenació Curricular del Departament d’Educació, Aleix Gabarró; el Secretari General de l'Escola Cristiana de Catalunya, Enric Puig, i del Germà Visitador del Districte ARLEP, José Román Pérez.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.