Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Vedruna) La Fundació Vedruna Catalunya Educació ha renovat el seu patronat coincidint amb l’inici del curs escolar. S’incorporen com a vocals Narcís Vives i Imma Bonada. Aquest dilluns 13 de setembre s’ha celebrat la primera reunió del nou patronat a Vic, a la seu d’aquesta institució educativa que gestiona les 36 escoles Vedruna que hi ha al nostre país.

Narcís Vives és emprenedor social, fundador i president de la Fundació Itineràrium, entitat que promou el treball col·laboratiu i en xarxa i l’ús de les tecnologies i metodologies per al canvi social i educatiu. Imma Bonada és germana Vedruna i forma part de l’equip directiu de l’escola Cintra del Raval de Barcelona, un projecte amb 25 anys de trajectòria promogut i sostingut per una vintena de congregacions religioses i que treballa amb infants i joves en risc d'exclusió social.

Per una educació oberta i justa

L’actual patronat el composen onze persones d’origen geogràfic divers vinculades a l'àmbit educatiu, social i econòmic del país. En formen part la germana Vedruna Montserrat Espinalt, en la responsabilitat de presidenta, Antoni Serrat, com a vicepresident i la germana Maria Busquets, com a secretària; i M. Alba Amado, Imma Bonada, Mar Callau, Jordi Espona, Rosa Estruch, Albert Romaguera, Salvador Vaquer i Narcís Vives en són els vocals. Amb el relleu de Vives i Bonada cessen en el càrrec de vocals la germana Roser Galceran i Josep M. Roca, als qui la fundació agraeix la seva dedicació i aportació.

La Fundació Vedruna Catalunya Educació neix el 2016 en el marc del Manso Escorial de Vic, amb la finalitat d’aportar a la societat una estructura educativa oberta, justa i no discriminatòria. Promoguda per la Congregació de les Germanes Carmelites de la Caritat, la fundació treballa per afavorir l’accés a l’educació, a la cultura i a la formació dels infants i dels joves, de manera especial als més necessitats, des del respecte a la persona. La xarxa d’escoles Vedruna és coneguda per l’aposta a favor de la renovació pedagògica. I també per la capacitat creativa i d’adaptació d’una llarga tradició educativa, de prop de dos-cents anys, a la realitat concreta d’avui, tal com recull la Proposta Educativa Vedruna.