Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Escola Pia) L’Escola Pia de Granollers és el primer centre educatiu a Espanya a disposar d’un informe de mesura del nivell d’accessibilitat universal. A través d’aquest estudi, s’han proposat l’aplicació d’estratègies per fer l’escola més inclusiva per als seus alumnes i docents. L’estudi s’ha fet mitjançant Clear Code Architecture, una metodologia objectiva que permet mesurar el nivell d’accessibilitat d’un espai construït.

L’Escola Pia de Granollers està reformant i ampliant els seus espais per fases. És per això que identificant les àrees de millora i els punts febles, tindran el coneixement necessari i la capacitat per fer l’escola més accessible. L’objectiu és poder tractar tots els usuaris en igualtat de condicions, independentment de les seves circumstàncies i facilitar així la inclusió laboral i social de qualsevol persona.

L’estudi contempla totes les malalties reconegudes per l’OMS i les classifica en 13 grups segons les diversitats i les limitacions en funció de la visió, l'oïda, la parla, la mobilitat, la manipulació, el dèficit cognitiu, la talla baixa i la hipersensibilitat.

Així, l’Escola Pia de Granollers ha auditat la planta baixa (recepció, secretaria, ascensors, passadissos….), el soterrani – on hi ha la copisteria, les aules de música, el magatzem…- i les plantes en alçada on es troben les aules i el menjador, entre altres espais. Amb tot, s’han analitzat més de 140 espais diferents que han estat puntuats per a cadascun dels 13 grups de persones esmentats anteriorment.

En resultats globals, les instal·lacions de l’Escola Pia de Granollers han sortit valorades per sobre de la mitjana amb un 63% -l’estàndard general és del 50%-. Tanmateix, hi ha un gran marge de millora que a través de les reformes i seguint les recomanacions de l’estudi, situaran, en finalitzar les obres, l’accessibilitat del centre en un 91%: una valoració realment elevada.