Gràcia impulsa el diàleg interreligiós per visibilitzar la diversitat i fomentar la convivència. El Servei d’Interculturalitat de Gràcia, en col·laboració amb el Grup de Diàleg Interreligiós del districte, l’Associació UNESCO per al Diàleg Interreligiós, l’Oficina d’Afers Religiosos i els centres cívics La Sedeta i El Coll, ha posat en marxa una iniciativa per visibilitzar la diversitat religiosa i generar espais de trobada.
L’objectiu és fomentar el respecte i el reconeixement de la pluralitat com una realitat de la ciutat, així com crear oportunitats per establir vincles entre comunitats. Les visites, obertes a tota la ciutadania, volen apropar les persones participants en les diferents tradicions religioses i destacar la importància del dret a la llibertat de consciència i religió. Independentment de les creences personals de cada persona, promoure el diàleg i el respecte mutu entre diferents tradicions religioses i espirituals és fonamental per a la bona convivència i una entesa efectiva en una societat tan rica i plural com és Barcelona.
A Gràcia, aquesta diversitat és especialment visible: segons dades de 2023, el districte compta amb 38 centres de culte de diferents confessions. El cristianisme catòlic és la tradició majoritària, amb 22 centres, seguit per l’evangèlic (8). També hi ha tres centres budistes, dos hindús, un oratori musulmà, una església ortodoxa i un saló del Regne dels Testimonis Cristians de Jehovà.