Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

La Fundació Lluís Carulla lliura els premis Baldiri Reixac, que tenen com a objectiu guardonar treballs de docents, alumnes i centres d’ensenyament. Han resultat premiats diversos alumnes i centres de l’Escola Cristiana. La relació és la següent:
 
Premis a les Escoles
 
- Escola Jesuïtes Poble Sec - Sant Pere Claver de Barcelona
 
A una escola situada al Poble Sec de Barcelona amb un alumnat de famílies de cultures i procedències diverses, i que disposa d’un equip de mestres cohesionat i il·lusionat amb la realització d’un model pedagògic d’integració i seguiment individual de cada alumne. Es tracta d’un model que, a més d’altres aspectes també encertadament enfocats, consisteix a organitzar grups intercicles que permeten l’aprenentatge cooperatiu entre alumnes de diversos nivells.
 
Premis als alumnes
 
Tens un nom... i el sap tothom? Aproximació a la història local i nacional a través del nomenclàtor viari de les ciutats de Barcelona i Olot, de Joan Bandrés, alumne de 4t d'ESO Col·legi Cor de Maria
d’Olot.
 
La forneria, d’Helena Coll, Núria Rabassa i Regina Teixidó, alumnes de 4t d’ESO de l’Escola Maristes Valldemia de Mataró.
 
Projecte Retis: transport i emmagatzematge d’energia, dels alumnes de 4t d'ESO de l’Escola Cor de Maria de Valls.
 
Un món ple d'arbres, dels alumnes de 5è de primària de l’Escola L'Horitzó de Barcelona.
 
A l'entorn de la font, dels alumnes de 3r i 4t de primària de l’Escola Vedruna Ripoll.
 
Només vull la meva veu: poemes de Josep Grau i Jofre musicats per Gil Grau i Company, de Gil Grau, alumne de 2n de Batxillerat Col·legi La Salle de Manlleu.
 
Premis als professors
La Garrotxa: conèixer per estimar". Taller de lectura interactiva. El claustre de professors de l’escola Cor de Maria d’Olot, coordinats per Tura Badosa, Montserrat Jutglar, Alícia Bolíbar, Laura Vegas i Josep Pagès, de l’escola Cor de Maria, d’Olot.
 
Perquè es tracta d’una experiència per afavorir la lectura per mitjà d’un treball conjunt de tot el professorat, des de P3 fins a 4t d’ESO, amb un plantejament que incorpora les darreres aportacions teòriques sobre l’ensenyament-aprenentatge de la lectura, entesa com a procés de comprensió i com a instrument per aprendre en totes les àrees del currículum.

Un dels valors més destacables d’aquest treball és l’esforç de coordinació entre els mestres de tots els nivells i de totes les àrees per tal d’arribar a una proposta conjunta i alhora molt detallada.