Vés al contingut

Howard Gardner, catedràtic de Harvard conegut mundialment per haver reformulat la teoria de les intel·ligències múltiples, és un dels científics més influents en l’àmbit de les ciències socials.

Gardner va dictar recentment a Barcelona una brillant conferència davant més de 1.800 persones, les quals van omplir el Palau de Congressos de Catalunya, a l’Avinguda Diagonal de la capital catalana. Aquest acte no estava organitzat per cap administració pública, ni per cap gran universitat ni centre científic, sinó per un col·legi del nostre col·lectiu: el Col·legi Montserrat de Barcelona.

Gardner hi va passar el dia al col·legi, on es va adreçar als alumnes en el marc dels actes d’inauguració d’unes noves instal·lacions que milloren els espais del centre. A la conferència del vespre, Gardner no va tenir cap dubte a posar aquesta escola com a exemple de bona aplicació pedagògica de la seva teoria.

Quan parlem de la necessitat de ser més i més emprenedors des de les nostres escoles, ens referim també a això. No només a la gran capacitat d’innovació pedagògica del Col·legi Montserrat, que és el més important i acreditat, sinó també a quelcom que pot semblar més anecdòtic, però que és significatiu: la gosadia d’una escola d’esdevenir amfitriona d’una figura científica referent mundial com Gardner, organitzar-ne una conferència i atreure’n centenars de persones interessades en un dels millors i més grans espais per a conferències de Barcelona –previ pagament d’entrada, ja que l’acte no estava subvencionat per ningú i devia comportar uns costos ben notables-. En definitiva, tot un exemple!

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.