×

Missatge d'avís

The service having id "_mobile_whatsapp" is missing, reactivate its module or save again the list of services.

Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

El tema dels valors, de la seva necessitat i de la seva repercussió en les organitzacions i en la nostra societat, és una cosa amb la que cada vegada estem més familiaritzats i que en els últims temps s'ha anat universalitzant.
 
Diversos autors i analistes, comenten que la recessió econòmica ha portat a un ressorgiment dels valors, plantegen que ens trobem no només en una crisi de tipus econòmic sinó més profunda i en aquest sentit, es connecta amb tot el que té a veure amb els valors. Haureu escoltat també, que aquesta crisi mundial ha de superar amb un increment dels valors humans. Això és el que l'Orde Hospitalari porta fent des de fa més de cinc segles: des que Joan de Déu va fundar el seu primer hospital a Granada i va acollir el primer malalt. D'aquí nostr nom, Ordre Hospitalària, i d'aquí també el nostre valor suprem, l'Hospitalitat.
 
És des de l'opció per aquest valor i el seu desenvolupament que nosaltres, els que formem la família hospitalària, volem contribuir al desenvolupament i benestar de la nostra societat. La nostra província porta anys treballant sobre Valors i va prendre com a propis, sota el paraigua de l'Hospitalitat, la Acollida, el Respecte, la Solidaritat i la Professionalitat. Paral · lelament, ja des del Capítol General de 2006, la Cúria General ha treballat intensament per aconseguir la definició oficial, universal, dels valors de l'Ordre. El Consell General, celebrat a París del 11 al 15 de gener, va aprovar els següents valors de l'Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu, per tots els seus Centres: Hospitalitat: Qualitat, Respecte, Responsabilitat i Espiritualitat. Són diferents maneres d'expressar una mateixa realitat que té el seu eix central en el valor de l'hospitalitat i tot el que suposa el seu desenvolupament. La nostra Província, ha ara iniciar un procés d'adaptació de la nomenclatura de valors que veníem utilitzant a la qual se'ns proposa per a tota l'Ordre. En realitat són molt afins als que ja teníem i fins i tot, en algun cas, els mateixos. L'hospitalitat, s'expressa a través de la Qualitat que és la base essencial del nostre servei i de la nostra gestió. A través de l'excel · lència i de la professionalitat dels nostres Col · laboradors prenem consciència de les noves necessitats per dur a terme el model d'atenció juandediano.
 
La qualitat es tradueix en Respecte per totes les persones que acudeixen als nostres serveis i als nostres centres. El respecte és d'altra banda condició indispensable per poder actuar de manera hospitalària en tot el que té a veure amb acollida i acompanyament. Respecte al proïsme, "l'altre", oferint una atenció a tota la seva dimensió humana amb una actitud comprensiva i justa en el nostre àmbit sanitari i social.Acollir amb respecte a l'altre, ens porta irremissiblement a la Responsabilitat, criteri fonamental per al nostre servei i gestió seguint fidelment els ideals de Sant Joan de Déu basats en la justícia, l'ètica i la sostenibilitat. Sens dubte "fer-se càrrec" comprometre amb la realitat de l'altre, de persones i col · lectius en situació de malaltia, vulnerabilitat o risc social, exigeix ​​una gran dosi de responsabilitat. I finalment, des d'aquesta responsabilitat s'explica la dimensió o valor de l'Espiritualitat per a guiar a cada persona en la seva recerca de significat, de religió i de transcendència. Des dels centres i cases de l'Ordre, s'ofereix atenció espiritual a totes les persones de manera independent i que en alguns, aquesta sigui viscuda o expresadaa través d'altres confessions. Com Joan Ciutat, ens oferim als altres sense distinció de sexe, raça o religió. La dimensió espiritual de la persona la presentem com una cosa constitutiu de l'ésser humà i per tant amb dret a ser contemplat, atès i acompanyat.
 
En definitiva, des Cúria General ens conviden a la pràctica de l'hospitalitat que germans i col · laboradors hem traduir en proximitat, amabilitat, sensibilitat, actitud d'escolta, honestedat, positivitat i solidaritat, components tots ells del que nosaltres entenem com la nostra forma d'atendre i servir a les persones.
 


 
 
 
 
Germà Quim Erra. Director de la Cúria Provincial. Responsable del Grup Provincial de Transmissió de Valors