Vés al contingut
Catalunya Religió

(IQS) Gairebé 80 alumnes que han finalitzat el tercer curs d'ESO van participar en l'edició del Campus d'Estiu IQS 2014 que va tenir lloc els dies 25, 26 i 27 de juny a la seu d'IQS. L'objectiu del Campus consisteix en familiaritzar als alumnes d'ESO amb les disciplines que imparteix IQS (Biotecnologia, Química i Enginyeria Química, Farmàcia, Enginyeria Industrial i Administració i Direcció d'Empreses) i al mateix temps a ajudar-los a decidir les matèries o les modalitats de batxillerat que volen cursar l’any vinent.

L'organització del Campus es va estructurar en sessions temàtiques al voltant dels àmbits científic, tecnològic i de gestió de l'empresa.

En l'àmbit científic, els participants van tenir ocasió d'experimentar en el laboratori amb la sessió liderada per David Sánchez-García, professor del Departament de Química Orgànica d'IQS School of Engineering. Sota el títol de "Nanoquímica: de la medicina als nous materials" Sánchez va fer una exposició sobre el potencial de la nanoquímica en el disseny dels fàrmacs del futur. Posteriorment, es va convidar als participants a sintetitzar un dels medicaments més habituals, l'Aspirina, i el Luminol, un sensor quimioluminiscent utilitzat en la detecció de sang en investigacions forenses.

En una altra de les sessions de l'àmbit científic, Xevi Biarnés, professor del Departament de Bioenginyeria d'IQS School of Engineering, va realitzar l'activitat "Visualització de genomes i macromolècules", en què es va analitzar com els últims avenços en les tècniques de seqüenciació genòmica permeten seqüenciar el genoma de qualsevol organisme, així com el potencial que representa conèixer cada vegada més la informació que conté i utilitzar-la en benefici de la societat. A través del potencial que representa Internet, els participants van poder familiaritzar-se amb portals web -tals com Genoma NCBI o portal PDB- que permeten la visualització i descripció de diferents macromolècules i genomes.

En l'àmbit tecnològic, Andrés García i els professors Cèsar Alquézar, Sauro Yagüe, Miquel Monfort i Mercedes Peña, del Departament d'Enginyeria Industrial d'IQS School of Engineering, van protagonitzar els tallers "Per què el cotxe comença en un ordinador?" i "Descobreix la impressora 3D", en el qual van ensenyar als alumnes com dibuixar una peça 3D per ordinador, combinant explicacions de caràcter teòric amb el disseny per ordinador que van realitzar cada un d'ells. Addicionalment, es va incloure una visita detallada a través dels Laboratoris d'Automàtica, d'Electrònica, d'Impressió Industrial i el Laboratori SEAT IQS.

Finalment, els professors Laura Fernández i Jordi Pujadas, del Departament de Gestió Empresarial d'IQS School of Management, van realitzar les activitats Innovació empresarial: la font de competitivitat i Creació i llançament d'un nou producte: publicitat i imatge de marca, en les quals, combinant exposicions amb anàlisis de casos pràctics, van tenir ocasió d'aprofundir en el món de la gestió empresarial, des del punt de vista del màrqueting i de la innovació.

Els estudiants que aquest any han assistit al Campus d'Estiu IQS provenen de les escoles Europa (Sant Cugat), Sant Miquel, Thau (Barcelona), Thau (Sant Cugat), Jesuïtes Casp, Sant Josep (Sant Sadurní d'Anoia), Jesús Maria-Sant Gervasi, Jesuïtes El Clot, Col.legi Alemany, Jesuïtes Sarrià, Avenç, Escola Ramar (Sabadell) i Reial Monestir Santa Isabel.

Temàtica
Territori

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.