Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Glòria Barrete –CR) Ja fa quatre anys que el projecte Rossinyol va alçar el vol a Barcelona. Un projecte de mentoria que a Catalunya va començar de la mà de la Universitat de Girona i que a Barcelona està liderat per la fundació Servei Solidari de l'Escola Pia. Una metodologia educativa, la mentoria, que estableix relacions, un a un, d'una banda amb estudiants universitaris que fan de mentors, i d'altra, amb nois i noies en edat escolar que són els mentorats.

A finals de maig el projecte va celebrar la seva festa de fi de curs a l'Escola Pia Luz Casanova de Nou Barris a Barcelona, d'on provenen alguns mentorats, com també del barri de Ciutat Vella, Raval, Ciutat Meridiana, Torre Baró i Sants Montjuïc. La festa, que va comptar amb la participació de les 32 parelles que enguany han participat del projecte Rossinyol, va posar el punt i final oficial a un curs de mentoria on les parelles han gaudit de tres hores a la setmana anant a exposicions, al Tibidabo, al Caixa Fòrum, l'Aquàrium, a fer gelats, passejades i conversar, sobretot conversar.

El mentor, un referent

"L'objectiu de Rossinyol és doble", comenta Inma Martin, coordinadora del projecte; "per una banda es pretén aconseguir que nois i noies d'escoles de baix nivell socio-econòmic puguin conèixer nous móns i alternatives de la mà d'algú més gran, i per altra, que l'estudiant universitari entri en contacte amb noves realitats i noves cultures".

Un binomi entre mentor i mentorat que, segons Inma Martin, "augmenta l'autoestima del noi i el fa més participatiu i expressiu a classe a conseqüència de tenir un referent més gran que està atent i es preocupa de com estàs i com et sents". Un referent, matisa, "que no és educador ni ho ha de ser; sinó que és un referent que ha d'emmirallar al noi i fer-li conèixer altres maneres de fer les coses".