Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Laura Mor –CR) Amb motiu de la Jornada Mundial de les Comunicacions Socials, el Papa Francesc ha dit aquest diumenge que "La xarxa digital pot ser un lloc ric en humanitat" i ha parlat de la "cultura de l'encontre" referint-se en concret a les possibilitats que brida avui internet. Un missatge que coincideix amb el discurs de Jordi Sànchez, que des de l’Observatori Blanquerna de Comunicació, Religió i Cultura, explica la problemàtica comunicativa que han detectat en les institucions religioses: “L’Església catòlica té un missatge que és bo però moltes vegades no el sap comunicar d’una manera estratègica”.

En una entrevista a CatalunyaReligió.cat, Sànchez explica així què ha motivat la convocatòria del Postgrau en Comunicació Institucional i religió en l’era digital, que el proper curs celebra la segona edició, i que té com a objectiu formar professionals competents en la comunicació i la imatge pública d’entitats eclesials i religioses, així com també explorar les noves possibilitats comunicatives que ofereix l’entorn digital per transmetre el missatge religiós. “El mitjà digital és canviant, és metamòrfic, i necessita que els seus professionals es formin constantment per adequar aquest missatge”, ha dit el coordinador del curs.

Així, s’ha referit al repte que afronten les institucions religioses pel fet d’haver de “donar un missatge que no és un producte sinó que són uns valors i una cosmovisió” i les emplaça a saber adequar el llenguatge religiós a cada mitjà. Sànchez també ha parlat en positiu del futur de l’àmbit religiós: “És un camp molt prolífic, és un camp que no passarà. El 80% de la població mundial és creient”.

 

Així, el programa del postgrau analitzarà qüestions relacionades amb la gestió que fan les institucions religioses de la comunicació en un entorn 2.0. Per exemple: per què un bisbe ha de tenir Facebook; quina implicació té que el Papa Francesc es faci un selfie; com gestionen els jueus la comunicació online o com es tracten el l’entorn digital els casos polèmics des de les institucions religioses. Entre les novetats respecte la primera edició, hi ha l’estudi sobre videojocs religiosos, aplicacions per trobar centres de culte o el lideratge d’Esglésies a Twitter.

La Facultat de Comunicació de la URL ha obert les inscripcions d’aquest postgrau únic en l’Estat Espanyol que combina la tríada comunicació, religió i noves tecnologies. I ho fa de la mà de més d’una trentena de professors i professionals especialitzats en la temàtica entre ells el periodista vaticanista italià del diari Il Corriere della Sera Luigi Accattoli; el director de la Oficina d’Informació de la Conferència Episcopal Espanyola, Isidro Catela; el president d’Aleteia, Jesús Colina i la periodista vaticanista Paloma Gómez Borrero, entre d’altres.

Enguany s’incorporen professionals com l’Enric Juliana, director adjunt de La Vanguardia o l’enginyer Ramon Ollé, delegat de mitjans de comunicació de l’Arquebisbat de Barcelona, pioner en l’aplicació de la Realitat Augmentada en publicacions religioses.