Vés al contingut
Catalunya Religió

(IQS) A mitjans del mes de maig va tenir lloc l’última sessió de les Activitats IQS per a alumnes de Batxillerat en la seva edició 2014. Des del mes de febrer que es varen iniciar les sessions, IQS ha ofert un total de 52 activitats diferents relacionades amb els àmbits de la Química, l’Enginyeria Química, la Bioenginyeria, la Farmàcia, l'Enginyeria Industrial i l’Administració i Direcció d’Empreses.

Les activitats han estat programades entre els mesos de febrer i maig, en horari tancat, cada dimarts, dimecres i dijous a primera hora de la tarda, la qual cosa ha permès als alumnes de segon i primer de Batxillerat d’inscriure-s’hi de forma individual i lliure. Addicionalment, IQS ha ofert a les escoles l’opció de participar en alguna d’aquestes activitats en horari pactat prèviament amb l’escola, en funció del nombre d’alumnes de l’escola interessats en participar-hi.

En conjunt s’han un realitzat un total de 92 sessions, a les quals hi han participat 1.048 alumnes de segon i primer de Batxillerat procedents de 142 escoles, tant públiques com privades, de tot Catalunya.

Les diferents sessions han estat relacionades amb els àmbits en els quals IQS concentra la seva oferta formativa. En concret, s’han ofert activitats relacionades amb la Química, l’Enginyeria Química, la Bioenginyeria, la Farmàcia, l'Enginyeria Industrial, l’Administració i Direcció d’Empreses, així com amb altres d’àmbit més transversal i d’altres de caràcter més multidisciplinari relacionades amb l’oferta IQS de Dobles Graus.

Donat l’enfoc de les activitats –molt orientat a demostracions pràctiques, simulacions, visites in situ als tallers i laboratoris d’IQS– els alumnes han pogut apropar-se, de la mà de professors d’IQS, a totes aquestes àrees de forma pràctica, la qual cosa els ha servit per resoldre dubtes i per realitzar consultes que els poden contribuir a prendre decisions sobre el seu futur universitari.

Meritxell Serra, estudiant del Batxillerat Científic de l’Escola Europa de Sant Cugat, destacava que la sessió “De la química 2D a les simulacions 3D: el paper dels ordinadors en la química mèdica” li havia permès veure “una nova aplicació pràctica de la Química que no coneixia en profunditat”. Per altra banda, Jordi Martínez, estudiant del Batxillerat Científic dels Salesians de Sarrià, després d’assistir a l’activitat “Més fred que el gel, demostracions amb nitrogen líquid”, explicava el seu interès per l’activitat: “Era la primera vegada que veia una activitat sobre nitrogen líquid i m’ha agradat molt. A més és una bona iniciativa per ajudar-nos a decidir i aclarir dubtes sobre quin grau escollir." Una idea compartida pel seu professor de Química i Ciències del Món Contemporani, Rafael Rodríguez, que valorava de forma positiva l’aportació pràctica de les jornades, ja que “aquí estem ensenyant als alumnes unes pràctiques que són més difícils de veure en una laboratori normal”. El professor acompanyant, que també havia participat en alguna de les sessions de les Jornades IQS per a professors de Batxillerat, destacava alhora l’aportació didàctica de les activitats, ja que “parteixen d’una base teòrica que, curiosament, també estem treballant a l’escola i això sempre va bé per poder-la comentar després a classe i aprofundir-hi”.

A la vista de la bona acollida mostrada, IQS tornarà a oferir les Activitats IQS per a alumnes de Batxillerat el proper any 2015, actualitzant i ampliant l'oferta de sessions.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.