Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Laura Mor CR) La marxa solidària Barcelona Magic Line (BML) segueix el principi fonamental de la institució que la promou: l'hospitalitat. “Tothom hi té cabuda”. Així ho ha explicat a CatalunyaReligió el director de l'Obra Social de Sant Joan de Déu, Oriol Bota, que ha descrit la iniciativa com una oportunitat per explicar la seva tasca global d'atenció a les persones vulnerables.

En el moment de publicar aquest article, la Magic Line compta amb 262 equips inscrits, formats per més de 2.800 persones, que s'han plantejat el repte solidari de sumar fins a 67.550 euros, havent-ne ingressat ja 21.282 euros. Unes xifres que, com asseguren fonts de l'organització, “canvien cada minut”. Les inscripcions estan obertes a un topall de 350 equips i, com a tard, fins aquest diumenge, 16 de febrer.

"Que ajudi qui vulgui, quan vulgui i com vulgui"

Malgrat ser una proposta exigent, perquè compromet als participants a formar un equip i a marcar-se una quantitat i a establir la distància a recórrer, des de l'Obra Social estan sorpresos de la bona acollida que està tenint. 

El to de la campanya, volgudament amistós i gens agressiu, Bota el justifica així: “La solidaritat és una dimensió de la persona que ens agrada cuidar i que volem potenciar. I volem fer-ho amb un to molt adequat per a la nostra institució que és una institució hospitalària”. En definitiva: “Que ajudi qui vulgui, quan vulgui i com vulgui”.

L'acollida al vulnerable: un discurs actiu

Segons Oriol Bota, l'èxit de la proposta els permet donar a conèixer la finalitat de la institució i els projectes que porta a terme en els àmbits d'infància hospitalitzada, salut mental o sense llar: “És una proposta que permet explicar-nos, i fer-ho amb positivisme, mostrant les aspiracions globals de la institució”.

Bota justifica la vigència de la seva tasca en el moment actual: “El que proposa Sant Joan de Déu no és un reducte, sinó que l'acollida al vulnerable és un discurs molt actiu i present, que reforça a la societat i la fa sensible i més sana”. A més, afirma que l'Obra Social té el repte d'aportar “un estil d'hospitalitat i d'acollida perquè és una proposta que dignifica la persona.”
 
Cap a un model de finançament mixt

“Històricament Sant Joan de Déu havia viscut de la caritat de l'entorn on estava arrelat”. Oriol Bota explica que els darrers anys, amb els concerts públics, s'havia perdut una mica aquesta part. Avui, però, es considera que “la solidaritat de les persones és un actiu que cal recuperar” i, Bota hi afegeix que no volen "dependre de les fluctuacions de l'administració pública i dels seus recursos."

Així és com es van plantejar una activitat per l'àrea metropolitana de Barcelona que mantingués els principis de la institució: l'acollida i la hospitalitat. D'aquí va néixer la Barcelona Magic Line, i que Bota defineix com una "proposta integradora".

Fa uns mesos, en aquest vídeo promocional, l'Obra Social de Sant Joan de Déu ja apel·lava a la solidaritat de la ciutadania.