Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(CR) Alarmats per les conseqüències de les interlocutòries de TSJC sobre el model lingüístic de les escoles. Així es manifesten els pares de les escoles cristianes representats per la Confederació Cristiana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya. Una posició que se suma a la dels titulars de les escoles cristianes i a la de l'Escola Pia de Catalunya que té un centre afectat per la polèmica.

Pels pares de les escoles cristianes el criteri d’una família no ha de “prevaldre i imposar-se al de totes les altres” ja que genera una situació “que pot generar conflicte en imposar noves condicions a la majoria de famílies que havien triat l’escola bo i coneixent prèviament quin n’era el règim lingüístic”.

En un comunicat remarquen que “la matriculació d’un alumne en una escola suposa l’acceptació del Projecte Educatiu de Centre i el respecte al Caràcter Propi de l’Escola”. I per això, rebutgen “la ingerència dels tribunals en aspectes d’ordre acadèmic". Aquest és el text del comunicat.

Comunicat de la Confederació Cristiana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya.

La Confederació Cristiana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya (CCAPAC) es mostra alarmada per les conseqüències que es poden derivar de les cinc noves interlocutòries del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) relatives a les reclamacions sobre aspectes lingüístics formulades, en cada cas, per una sola família. Aquesta confederació representa les AMPAs de quatre de les cinc escoles afectades.

El Tribunal pretén imposar un percentatge d'hores de castellà que s’ha d’impartir a les aules -en cas que hi hagi un sol alumne que sol·liciti l'escolarització en aquesta llengua- ben diferent del que ara tenen les escoles,

La CCAPAC respecta les opinions i opcions de totes les famílies, però no entén que el criteri o l’opció d’una d’elles hagi de prevaldre i imposar-se al de totes les altres famílies dels 24 o més companys d’aula de l’alumne la família del qual ha reclamat. Imposar aquesta voluntat minoritària no només en l’atenció al propi fill, sinó a tota la resta de companys, és quelcom que pot generar conflicte en imposar noves condicions a la majoria de famílies que havien triat l’escola bo i coneixent prèviament quin n’era el règim lingüístic.

Cal tenir present que l’organització educativa i l’ús de les llengües en l’ensenyament formen part del Projecte Educatiu de Centre, que és un document aprovat pel Consell Escolar, òrgan on estan representats els pares i mares. D’acord amb la legislació vigent, la matriculació d’un alumne en una escola suposa l’acceptació del Projecte Educatiu de Centre i el respecte al Caràcter Propi de l’Escola.

Per aquest motiu, la CCAPAC rebutja la ingerència dels tribunals en aspectes d’ordre acadèmic que tenen una regulació específica pròpia i la qual, en cap cas, ha estat vulnerada pels centres, tal com sembla despendre’s del text