Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Galeria d'imatges

(Jordi Llisterri –CR) Aquesta setmana s’ha presentat la marca conjunta de l’escola cristiana de Catalunya. Una elecció dels pares que diverses persones vinculades a la Fundació Escola Cristiana de Catalunya van presentar com una de les més importants per la vida dels fills. I per impulsar la tria d’escola cristiana, aquest dijous es va presentar una nova imatge que identifica tots els centres i una campanya informativa amb un acte al col·legi Sant Ignasi de Sarrià presidit per l’arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach.

El cardenal va defensar el dret a triar escola com un dret fonamental. Va defensar que “l’escola cristiana ajuda a exercir aquest dret” i que “és positiu que hi hagi continuïtat entre les conviccions de casa i de l’escola”. Però també va destacar que és “una escola oberta” que “formarà ciutadans responsables, coherents, honestos, i compromesos”. “Com que n’estem contents volem oferir aquest tresor que tenim a tothom”, va concloure el cardenal.

El secretari general de la Fundació, el jesuïta Enric Puig, també va incidir en la caràcter propi de l’escola cristiana “des del missatge de Jesús amb un clima de llibertat”. I va parlar d’una escola que orienta, arrelada, que es mou en un entorn digital, multilingüe i en la que “el nostre principal valor és el professorat”.

Dins de l’acte, van intervenir diverses persones vinculades a la comunitat educativa. Montserrat Oliveras, directora d’Educaweb, va explicar com els diversos mitjans per presentar l’escola –el web, la jornada de portes obertes, o l’entrevista personal- ha de portar als pares “al convenciment d’haver trobat el tresor que es buscava”.

Miquel Àngel Prats, director del Grau d'Educació Infantil de Blanquerna-URL, va explicar algunes de les habilitats que ha d’adquirir el professorat, com l’empatia, la capacitat de comunicar, la gestió de l’equilibri entre el saber i el saber fer, o el treball en equip que “s’ha de reforçar perquè venim d’una tradició de treballar en solitari a l’aula”. I, sobretot, una vocació que demana “ser bones persones”.

Finalment, Mercè Rey, presidenta de la Confederació Cristiana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes, va insistir en el dret dels pares a escollir escola perquè “els pares som i ens sentim els principals responsables de la formació dels nostres fills”. “Confiem en l’escola si l’hem triat lliurement”, va argumentar Rey.

Josep Lluís Segú, director de DEP Institut, va presentar la campanya que comunicació que és la primera vegada que s’organitza de forma conjunta entre totes les escoles cristianes. La marca comuna està pensada per acompanyar-la dels elements distintius que ja té cada escola segons la seva titularitat o la família religiosa a la que està vinculada.

El lema “Compromesos en l’educació de qualitat per a tothom” vol recollir el que és comú a totes les escoles cristianes. Els colors càlids i la forma de la creu del logotip, remarquen l’arrelament a Catalunya i l’obertura a tothom. La campanya es difondrà amb anuncis en premsa, un suplement al Full Dominical, falques de ràdio, i insercions a mitjans digitals especialitzats i comarcals. La campanya porta al web www.triaescolacristiana.cat, que inclou un cercador de totes escoles cristianes de Catalunya. Però la campanya confia sobretot en els mateixos pares que porten els fills a l’escola cristiana com a principals prescriptors.