Vés al contingut
Catalunya Religió

(Jesuïtes/CR) Tres membres de Jesuïtes Educació que han treballat a l'entorn de la pedagogia de la interioritat han publicat a Pagès editors un llibre recollint les seves propostes. Es tracta de Ser a l'escola. Una pedagogia per descobrir la interioritat, i va ser presentat a la llibreria Claret dimecres passat.

En són autors Helena Esteve, membre de l’Equip de Recerca sobre pedagogia i interioritat i formadora de formadors a Jesuïtes Educació, Ruth Galve, formadora de formadors i membre del Grup de Recerca i Innovació Pedagògica en Llengua oral de l’ICE de la Universitat de Barcelona, i Lluís Ylla, director adjunt de la fundació Jesuïtes Educació.

En el pròleg, l'escriptor i poeta Antoni Puigverd afirma que el llibre supera de bon troç les "vaguetats de la interioritat new age" i hi afegeix que es tracta d'una proposta pedagògica integral en què "els seus autors demostren que és possible construir un espai d’interioritat autèntic, propi, cultivat amb paciència de jardiner".

Replantejar els ritmes i l'estil de l'escola

El llibre parteix de la necessitat que l'escola s'ocupi del creixement del món interior, en el context d'una societat saturada d'estímuls. Els autors, però, aclareixen de seguida que no es tracta ni d'incorporar una nova matèria ni de carregar l'escola amb una nova missió. Parlen de replantejar-se uns ritmes i un estil en el tarannà de l'escola per tal de contribuir a afavorir el desenvolupament d'aquest món interior dels alumnes.

L'acte de presentació va comptar amb la presentació de Xavier Melloni i Josep Otón, que van acompanyar a l'autor i les autores del llibre. També hi va intervenir el Provincial dels Jesuïtes a Catalunya, Lluís Magriñà.

Podeu veure el vídeo de l'acte de presentació del llibre en el canal livestream de la llibreria Claret.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.