Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Carla Herrero Nebot) Gonzalo Ameilius és un capellà de 32 anys que treballa a l’Uruguai. Aquest cap de setmana, sense voler-ho, ha estat protagonista. El papa Francesc ha mostrat, amb ell com a exemple, el tipus d'espiritualitat i model sacerdotal que professa.

El nou papa, abans de celebrar la missa domincal a Santa Anna va reconèixer de lluny el "padre Gonzalo". Va demanar als membres de seguretat que el deixessin entrar. Un cop finalitzada la missa, Bergoglio va dir del padre Gonzalo que “és un home que treballa pels nens del carrer, pels drogoaddictes... Per a ells ha fet una escola i tantes i tantes coses perquè coneguin Jesús... Han fet estudis, avui poden treballar, creuen i estimen a Jesús”.

Després li va demanar que s'acostés a l'altar i el va presentar als assistents demant-los que preguéssin per ell. 

 

Ameilius va treballar durant set anys al capdavant del Liceo Jubilar Juan Pablo II. Aquesta institució va néixer fa més de 10 anys davant la necessitat d’allargar l’escolarització dels adolescents del barri Cuenca Casavalle (Montevideo, Uruguai) un cop acabaven la primària. Aquest liceu “transmet els valors cristians, promovent el desenvolupament d’individus lliures, responsables, solidaris, amb capacitat crítica i autonomia”. 

En un perfil que publica el diari uruguaià El Observador, el padre Gonzalo, diu: "L'espiritualitat és el que ens està matant com a societat. I quan parlo d'espiritualitat no parlo d'anar a missa, sinó d'aprendre a trobar-li sentit a la vida i pensar que si ens seguim bombardejant amb les coses que estan malament, estaran pitjor".

En definitiva, un home humil, senzill, que viu i treballa per als més desavaforits, que entén el model sacerdotal d'una manera concreta y que adora Jesús. Aquest perfil ha estat el que ha destacat el papa Francesc abans de l'Àngelus d'aquest diumenge. Ha agrait al "padre Gonzalo" la feina feta i ha recordat els problemes dels nens del carrer a Llatinoamèrica i la importància de la seva educació.