Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Galeria d'imatges

(Escola Pia) L’aprenentatge a través de la Seqüència Didàctica ha centrat, aquest dissabte, la quarta edició de la Jornada Summem que organitza l'Escola Pia de Catalunya. Aquest cop, en línia. La trobada, liderada per l’equip pedagògic de l’Escola Pia, ha reunit a més de 600 docents de diferents institucions. 

Héctor Ruiz, director de la International Science Teaching Foundation, ha estat el ponent especial amb qui ha comptat la trobada. Ha parlat sobre les evidències de l’aprenentatge en la Seqüència Didàctica, basades en la psicologia de l’aprenentatge i la neurobiologia. Ho ha fet a través d’una ponència en la qual ha repassat diferents principis que responen a la pregunta: Com succeeix l’aprenentatge?

“La ciència ens diu que la fase més important perquè es generi aprenentatge durador és l’Evocació; transmetre els coneixements a l’entorn” és una de les idees clau que el neurobiòleg ha transmès durant la seva intervenció. 

Al llarg del matí, també s’han compartit tres itineraris d’aprenentatge de diferents etapes educatives que han permès constatar el procés d’aprenentatge dels infants a través de la seqüència didàctica. Què necessitem per marxar de colònies?, Som el que mengem? i Podem tenir tomàquets al mercat de tot l’any?, són els títols dels itineraris presentats pels mestres i les mestres de l’Escola Pia de Mataró, Balmes i Sabadell, respectivament.

Enguany, els participants han valorat molt positivament la celebració d’aquesta Jornada Summem en aquest nou format, que ha permès la presència de professors de moltes institucions diverses, de l’escola pública i concertada, universitat de Barcelona i des de la Comunitat Valenciana, les Balears i Madrid, entre d’altres. 

També altres experts del sector han estat presents a la jornada i han fet les seves aportacions a través de twitter. 

Toni Burgaya, director general d’Escola Pia, ha donat la benvinguda a tots els assistents a la jornada i ha fet menció al canvi cultural que suposa la implementació del projecte Summem a les escoles, que requereix “un alt grau d’implicació dels equips per acompanyar l’alumnat”. 

Elisabet Moreres i en Pere Vilaseca, de l’àrea pedagògica de l’Escola Pia, han conduït la sessió i han moderat el torn de preguntes que han fet els assistents després de la presentació de l’Héctor Ruiz. 

Al seu torn, en Jaume Montsalvatge, director de l’àrea pedagògica de la institució, ha tancat l’acte amb l'agraïment a la presència de tots els assistents i especialment de l’Héctor Ruiz per les seves aportacions a la Jornada Pedagògica 2020.