Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Per saber-ne més

Vídeos

(Salesians) “La nostra motivació parteix de la necessitat de realitzar una investigació que se centri en la percepció i en l’experiència dels mateixos menors, pel que fa a l’ús extrem i els riscos amb les noves tecnologies i internet”. Així explica la Confederació Don Bosco el nou estudi publicat sobre xarxes socials i infància 'Impacte de l'ús de xarxes socials i internet en menors d'edat'. 

L'estudi revela que el 49,5% de l'alumnat no percep una ajuda del centre educatiu per la millora de l'ús d'internet. Una dada que contrasta amb la violència digital que es pateix a través de mòbils i dispositius amb internet. El 34,8% dels alumnes, segons l'estudi de la Confederació Don Bosco, reconeix haver patit alguna vegada aquest tipus de violència. 

L'estudi conclou, entre d'altres, que una actitud atrevida del menor d'edat i un control des del món adult fan que aquest oculti la seva empremta digital, creant una bretxa generacional. De fet, per l'alumnat de secundària, els seus progenitors deixen de ser referents per internet i xarxes socials, desplaçats pel grup d'iguals i els videotutorials, segons l'estudi. Amb tot, el 36,97% de l'alumnat reconeix no tenir normes d'ús d'internet a casa.

Comprendre i prevenir la violència digital

El propòsit d’aquest estudi és conèixer, analitzar i aprofundir en temàtiques d’interès social com la bretxa digital, la violència digital i els sistemes de referència en línia de menors d’edat.

Amb aquesta investigació, la Confederació de Centres Juvenils Don Bosco vol enviar una sèrie de missatges en pro de la informació i la conscienciació necessàries en matèria de prevenció de la discriminació i la violència i oferir orientació mitjançant la visibilització i l’acompanyament en estratègies d’acció pels referents educatius. A més, la Confederació Don Bosco està treballant en un nou estudi, que veurà la llum en els propers mesos, per analitzar l’impacte de la pandèmia pel que fa a l’ús de les xarxes socials i internet.

Gràcies a la metodologia pràctica, lúdica i participativa, s’ha promogut l’acció preventiva alhora que s’han recaptat dades significatives per avançar en la comprensió d’aquesta realitat, de forma estructurada i sistemàtica.