Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Càritas Catalunya) La situació de crisi sanitària produïda per la Covid-19 afecta més els sectors socials més vulnerables que veuen encara més agreujada la seva situació arran d’aquesta pandèmia. Aquesta emergència es veu clarament reflectida en l’augment de demanda d’accés a recursos bàsics com l’alimentació. Davant d’aquest escenari, l’Institut Municipal de Serveis Socials de l’Ajuntament de Tarragona, ha ampliat les places d’accés al servei de Taula Amiga que té en funcionament la Fundació Formació i Treball a Tarragona. D’aquesta manera, durant el 2020 es superaran el centenar de persones diàries que acudeixen al menjador, un 40% més que fa un any.

Un altre dels serveis que també han ampliat ha estat el del lliurament de productes frescos per a famílies, des del qual es subministren bosses de menjar no preparat perquè siguin les pròpies famílies les que es cuinin des de les seves llars. Un projecte que va néixer amb l’objectiu de dignificar el lliurament d’aliments organitzant el menjar com un supermercat i donant a les famílies les racions en els seus propis carros o en bosses sense etiquetar i dirigit sobretot a unitats familiars amb fills a càrrec. Va començar el 2015 amb 4 famílies i ja subministrava aliments a 120 famílies al gener de 2020. Ara, s’han reservat places per a 25 famílies més cada setmana.

Les xifres "aniran variant per a adaptar-se a les necessitats de les famílies tarragonines", afirmen, ja que arran de la durada i duresa de la crisi sanitària han observat un empobriment de les mateixes. Com apunta Idoia Jiménez, coordinadora de la delegació de Tarragona de la Fundació Formació i Treball, "hi ha moltes famílies noves que abans anaven a recollir una bossa de menjar fresc i ara van al menjador a recollir els tuppers de menjar preparat, la qual cosa vol dir que la seva economia ha disminuït molt perquè no poden ni tan sols cuinar a casa seva".

Les beneficiàries de Taula Amiga venen derivades del Punt d’Atenció als Sense Sostre, Serveis Socials i la Fundació Bona Nit i per tant moltes d’elles no són fixes sinó que arriben al menjador amb una temporalitat variable, en funció de les necessitats detectades. El perfil de persona usuària és, doncs, molt heterogenii amb realitats diverses.