Vés al contingut
Autories
Cognoms
Llar Dorothy Day Badalona
Fotografies: Dani Codina - Càritas Barcelona
Galeria d'imatges

Des del 8 de gener, la nova Llar Dorothy Day ofereix un sostre a set persones que van quedar al carrer després del desallotjament de l’antic institut B9 de Badalona el 17 de desembre de 2025, un operatiu que va deixar centenars de persones en situació de vulnerabilitat sense alternativa habitacional. Les entitats socials vinculades als Jesuïtes a Catalunya, en col·laboració amb Càritas i altres organitzacions de l’Aliança Bisbe Carrera, van posar en marxa un dispositiu d’acollida per fer front a la situació. Entre el 22 de desembre i el 8 de gener, s’hi van atendre una dotzena de persones al Centre Sant Jaume de Badalona, en un espai temporal ofert mentre aquest centre tenia activitats paralitzades per vacances.

Després de diversos diàlegs amb les entitats que conformen l'Aliança Bisbe Carrera, en concret la Fundació Roca i Pi, el mateix 8 de gener, 7 d’aquestes persones que havien estat al Centre Sant Jaume es van traslladar a la nova Llar Dorothy Day, on podran continuar acollides fins el 28 de febrer.

La nova llar està ubicada en un espai de Badalona cedit per les Religioses de Jesús Maria L'acompanyament tècnic i social el fa la Fundació Roca i Pi i des de Jesuïtes Social sumem esforços amb l'acompanyament comunitari. Per fer-ho possible seguim el model de la xarxa d’hospitalitat de Migra Studium (Servei Jesuita a Migrants). En aquest cas, és la Fundació Salut Alta de Badalona, l’entitat més propera a la llar, que gestiona el grup de voluntariat que té cura de la dimensió comunitària.  

La llar porta el nom de Dorothy Day, en record de la  periodista estatunidenca, activista social, dona laica, mare, àvia, treballadora, revolucionària i profundament religiosa (1897-1980). Ella va establir el Moviment del Treballador Catòlic, un moviment pacifista encara avui actiu que segueix combinant ajudes directes als pobres i sense llar amb l'acció directa no violenta. 

Amb l’obertura de la nova Llar Dorothy Day, ubicada en un local cedit per les Religioses de Jesús Maria i gestionada tècnicament per la Fundació Roca i Pi, les persones que hi resideixen actualment disposen d’un recurs residencial més estable i amb acompanyament comunitari fins al 28 de febrer. L’espai ofereix allotjament, suport social i un ambient d’hospitalitat seguint el model de la xarxa de suport a migrats i persones vulnerables.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.