Vés al contingut
Catalunya Religió

(Abadia Montserrat) El proper divendres 10 de maig Jaume Plensa presentarà una doble proposta expositiva a Montserrat. D’una banda, a l’atri de la Basílica de Santa Maria instal·larà una escultura de gran format; i, d’una altra, a l’Espai d’art Pere Pruna del Museu de Montserrat es podrà veure fins al novembre una selecció d’obra gràfica recent d’aquest artista barceloní.

L’escultura al mig de l’atri de la Basílica mostrarà un cap realitzat amb fil d’acer inoxidable, transparent però visible, dins d'aquest interès de l'escultor pel cos i l'ànima. La idea de retrat adopta una original actitud en què el particular i l'universal dialoguen de manera paradoxal, i al mateix temps fluida i entenedora; la seva opacitat i transparència canvien segons la distància i la proximitat de la mirada. “La pell és la frontera final entre el nostre cos i el buit;. és la petita i fina línia que separa el ple del buit. M'interessa el cos com a lloc. Fins i tot quan no treballo la figura, el cos està present per la seva absència. Cerco, com buscava José Ángel Valente, l'ànima. El concepte d’ànima que també intentava capturar Shakespeare”, afirma Jaume Plensa.

Pel que fa a l’exposició d’obra gràfica sobre paper que es podrà visitar fins al mes de novembre al Museu de Montserrat, Jaume Plensa mostrarà una selecció d’obres que parlen de l’ésser humà: torsos, rostres, figures, cossos fets de lletres, de notes musicals...; però on difícilment s’hi trobaran mostres d’identitat particular, ja que l’artista, sempre posant de punt de sortida l’anònim, busca intencionadament fer-les universals.

Jaume Plensa (Barcelona, 1955) és un artista de materials, sensacions i idees. Les seves referències abracen la literatura, la poesia, la música i el pensament. Ell es considera, abans que res, escultor, tot i que el seu procés creatiu ha transitat per múltiples disciplines. Les seves obres s’adrecen a la condició mateixa de l’ésser: la seva essència física i espiritual, la consciència de si mateix i del seu passat, els seus codis morals i dogmes, i la seva relació amb la natura. El treball de Plensa ha obtingut una gran repercussió internacional: exposa regularment a galeries i museus d’Europa, Estats Units i Àsia. I una part molt significativa de la seva obra és la que desenvolupa per a espais públics, amb obres instal·lades permanentment arreu del món: Espanya, França, Japó, Anglaterra, Corea, Alemanya, Canadà, Estats Units o Xina.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.