Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Glòria Barrete –CR) La Confederació Cristiana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya (CCAPAC) organitza el diumenge 9 de febrer al col·legi Sagrat Cor de Sarrià la segona edició del projecte ‘Diàlegs per a l’educació’. Un projecte iniciat l’any passat que enguany porta per títol ‘La innovació que inclou tothom’.

“‘Diàlegs per a l’educació’” és un projecte iniciat el passat curs basat en el diàleg com a eina per compartir diferents punts de vista, amb professionals relacionats amb el sector educatiu, en format de taula rodona, sobre diferents temes d’interès general per a les famílies”, afirmen des de l’organització. Però aquest any van un pas més enllà i obren la Jornada a tothom que estigui interessant en el tema educatiu. “Organitzem activitats que, a més de ser d’interès per a les AMPAs, poden ser d’interès pels professionals dels centres”, afegeixen.

Enguany ‘Diàlegs per a l’Educació’ comptarà amb una taula rodona en què participarà Encarna Hernández i David García, directora i cap d’estudis de centre; Eduard Sala, responsable d’acció social de Càritas Diocesana de Barcelona; Cécile de Visscher, presidenta de la Fundació Nexe, i Jordi Collet, vicerector de recerca de la Universitat de Vic. La taula rodona la conduirà la periodista Xantal Llavina.

La innovació que inclou tothom, el tema d’aquesta edició, “vol posar de manifest que la innovació pot estar també orientada a ser una eina inclusiva, i que la inclusió és una necessitat de la nostra societat, de la qual participen les nostres famílies i les nostres escoles”, afirma Mar Pla, secretària de la CCAPAC. 

Pla explica que quan hi ha moments d’evolució gran en molt poc temps, com passa amb el tema de la innovació educativa, el que cal, creu, “és formació per a mestres però també per a les famílies”, ja que, recorda, “les famílies necessitem saber acompanyar els nostres fills”. La CCAPAC amb voluntat d’establir un espai de diàleg entre AMPAs i escola ha creat el projecte ‘Diàlegs per a l’educació’. “Que cal dialogar tothom ho té clar però no sempre està tan clar com s’ha de dialogar”, afirma Mar Pla. “És indispensable anar de la mà família i escola, i més en l’àmbit educatiu perquè si no es fa molt difícil l’evolució i aprenentatge dels infants”. 

Inclús, reconeix, en un tema com aquest, el de la innovació, “en què sembla que corrin més els fills que els pares”. Pla creu que el que els infants necessiten “és que nosaltres els acompanyem en aquest camí i en aquest món, i el tema de ‘incloure tothom’ de la Jornada és això, comptar amb alumnes, professors i famílies”.