×

Missatge d'avís

The service having id "_mobile_whatsapp" is missing, reactivate its module or save again the list of services.

Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Per saber-ne més

(Observatori Blanquerna) El proper dilluns 20 de maig el plató de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna (Universitat Ramon Llull) acollirà una trobada d’influencers contra la islamofòbia i la intolerància a Barcelona i a les xarxes socials. L’activitat tindrà lloc entre les 11h i les 14h i se celebrarà com a part de la campanya #BeTheKey (Sigues la Clau), contra la islamofòbia.

La iniciativa la coordinen un grup d’estudiants de les Facultats Blanquerna de Comunicació i Relacions Internacionals i de Psicologia i de Ciències de l’Educació i de l’Esport amb l’objectiu d’acabar amb el discurs d’odi contra els musulmans dins i fora de les xarxes socials. Es tracta de conscienciar i fer reaccionar la ciutadania, les institucions i els mitjans de comunicació davant l’augment de recel i islamofòbia a la ciutat comtal i en concret, al barri del Raval.

“Veiem la situació amb gran preocupació i per això pensem que és el moment de canviar i fer escoltar les nostres veus”, afirmen. El seu lema, del qual sorgeix el nom, és “cadascun de nosaltres pot esdevenir clau per canviar el discurs i actituds d’odi”.

El programa de l’activitat Influencers #BeTheKey compta amb la participació de: Hind El Fadli, fundadora de la iniciativa G-CHIME (Grupo de Chicas Musulmanas de Elche), el comunicador social Mohamed El Amrani, el youtuber Ashraf Kachach, el director i cap de comunicació del Centro Sefarad de Madrid, que parlaran de la iniciativa #ÁlefTalks contra l’antisemitisme, la investigadora del grup de recerca STREAM (Society, Technology, Religion and Media) de Blanquerna, Verónica Israel i la presidenta de SIETAR Espanya, Anna Zelno. Els autors del llibre Déu a Barcelona. Sis alcaldables i el fet religiós (Claret, 2019), Jordi Roigé i Paris Grau, explicaran la visió i els objectius dels candidats a l’alcaldia de la capital catalana envers la islamofòbia i la intolerància a la ciutat.

Les accions clau de la campanya

En els darrers dotze mesos, sota el paraigua de la campanya, s’han dut a terme diverses activitats amb l’objectiu de vèncer el discurs de l’odi. Entre altres, s’ha desenvolupat un curs contra la islamofòbia de gènere als mitjans de comunicació amb la doctora Susana Pérez Soler, un taller sobre com vèncer la islamofòbia a través de Viquipèdia amb el periodista Miquel Codolar, s’ha acollit la presentació del llibre de la Míriam Hatibi (Mira’m als ulls, Rosa dels Vents, 2018) i s’han celebrat accions amb joves de diverses conviccions i confessions en què se’ls ha convidat a reflexionar sobre aspectes com la identitat, la felicitat o el futur.

De manera periòdica, els estudiants coordinadors de #BeTheKey publiquen fotos, recursos, notícies, agenda, testimonis, etc. que són positius i que inciten a la reflexió, al respecte, al diàleg i al reconeixement de l’alteritat. A través de Facebook https://www.facebook.com/bethekeybarcelona/, Twitter @bethekey_ i Instagram @bethekey_, es fa una crida per tal que els usuaris alcin la veu en contra l’odi enviant les seves fotografies més creatives amb una clau com a protagonista. “L’art ens ajudarà a complir el nostre objectiu: tots podem ser la clau” reiteren els joves.  La campanya ja ha rebut fotografies de claus de Xile, Eslovènia, Estats Units, Marroc o Alemanya, entre d’altres indrets.