Vés al contingut
Catalunya Religió

Per saber-ne més

(Fundació Pere Tarrés) Les mesures sanitàries decretades per frenar l’expansió del COVID-19 o coronavirus ens estan portant a viure una situació excepcional i inèdita de confinament en què molts ciutadans hauran de compatibilitzar el teletreball amb haver de tenir cura dels infants a casa. La Fundació Pere Tarrés vol mostrar la seva solidaritat amb les famílies i infants en aquests moments crítics i ha decidit oferir el coneixement de què disposa a la ciutadania.

Per això a partir d’aquest dimecres, l’entitat llança una campanya sota el títol #EnllocComaCasa a través de la qual oferirà un recull setmanal de propostes, en format butlletí i també a través de diverses píndoles digitals, adreçada a infants i famílies amb l’objectiu de proveir-los de recursos que els poden ser útils en aquests dies de confinament.

Els recursos tindran formats molt diversos (hi haurà des de gràfiques expressament creades per ser difoses per xarxes socials a articles de reflexió o vídeos) i també tocaran temàtiques molt diferents totes plantejades des de l’enfocament del lleure com a eina educativa: oferiran, per exemple, consells per a què els pares i mares puguin compatibilitzar l’activitat laboral a distància amb la cura i educació dels infants i joves; propostes de jocs per jugar en família o d’activitats educatives diverses per fer durant aquests dies; o recomanacions literàries o culturals, entre d’altres.

El primer butlletí que s’envia avui mateix, per exemple, ofereix propostes per organitzar-se a casa per fer compatible el teletreball amb les estones necessàries per tenir cura dels nostres fills i filles, recollides per la docent de lleure de la Fundació Pere Tarrés Bet Bartrina. Una altra de les píndoles fa recomanacions sobre com utilitzar el joc com a eina educativa i alhora enfortir tot jugant la relació amb els nostres fills i filles, i conclou amb un llistat de propostes de jocs, des dels de tota la vida fins als més moderns o novedosos. El recull d’avui també inclou una càpsula en vídeo on la docent Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés-URL Isabel Torras ens parla sobre com els infants aprenen i interpreten la realitat que els envolta a partir de les actituds dels mares i pares, mestres, educadors o monitors o un article sobre el concepte d’artteràpia, una teràpia que utilitza l’art com a mitjà per arribar a l'inconscient, i descobrir allò que desconeixem de nosaltres mateixos i sovint és causa de malestar.

També inclou un recull de recursos digitals diversos, com recomanacions de llibreries digitals, jocs per fer a casa, especials interactius de diversos mitjans de comunicació sobre el coronavirus i el confinament o iniciatives interessants per a aquests temps que hem de romandre tancats a casa, com el canal d’Instagram “Vivim del cuentu”, vinculat a docents de la Fundació i format per un grup de contacontes que han engegat la campanya #ContesConfinats.

Els esplais, a casa

El butlletí també anirà recollint les propostes sorgides en el marc de la campanya #esplaiAcasa, que han llançat aquests dies per xarxes socials els centres d’esplai adherits al Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans. Es tracta d’un recull d’activitats, idees originals i reptes que els diferents centres del MCECC estan proposant perquè els infants i joves dels diferents centres i les seves famílies facin des de casa durant els dies de confinament. Hi ha molts tipus de propostes diferents: algunes es plantegen com a reptes virals divertits, com els de l’Esplai Sant Pacià, que cada dia publica als seus stories d’Instagram propostes com passar una galeta del front a la boca sense tocar-la o fer un cargol de papiroflèxia. N’hi ha que proposen jocs de pistes per fer a casa, com l’Esplai Sant Josep de Calassanç que ha llançat un joc via Instagram per combatre el “malvat Coronavirus” amb el hashtag #Coronassanç. D’altres, com l’Esplai Cargol, publiquen cada dia un joc diferent per no avorrir-se a casa amb l’etiqueta #cargolvirus. També s’estan llançant propostes per passar els dies, com ara aprendre idiomes, fer trencaclosques, gravar un curtmetratge casolà, cuinar noves receptes, practicar ioga, etc. De moment ja hi ha una vintena de centres que hi han participat i desenes de propostes.

Amb aquesta campanya, la Fundació posa al servei de les famílies tot el coneixement del seu equip: docents de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés-URL a la qual es matriculen cada any més d’un miler d’estudiants; formadors de cursos d'educació en el lleure per on anualment passen prop de 2.300 persones (una formació que precisament enguany compleix 60 anys); els seus més de 4.000 monitors i monirores dels centres d’esplai del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans de la Fundació; així com l'equip d'educadors dels menjadors escolars, escoles bressol o ludoteques. Alhora, se suma a la crida a la responsabilitat en aquests moments difícils i insta la ciutadania a seguir les recomanacions de les autoritats sanitàries i a no sortir de casa per contenir l’epidèmia del COVID-19 el més aviat possible.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.