Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(CR) Any 1884 a la ciutat de Barcelona. De la necessitat de crear un centre d'ensenyament d'arts i oficis per a fills d'obrers que haguessin acabat l'ensenyament elemental, neixen les Escoles Professionals Salesianes.

La congregació salesiana començarà impartint els estudis de sastreria, fusteria i enquadernació aquell mateix any, seguits pels d'impremta l'any 1885, tipografia, l'any 1887, manyeria, el 1890, o mecànica el 1920, entre molts d'altres.

130 anys més tard d'aquell inici de Formació Professional de la mà dels Salesians, són moltes les Institucions Educatives d'Església que ofereixen la formació professional com opció formativa de qualitat, adaptant-se als nous temps, però amb la mateixa voluntat dels inicis, apropar l'educació a infants i joves.

Institucions Educatives d'Església, al servei de l'educació

El mes de març del curs passat, Jesuïtes Educació va signar un conveni amb la Universitat Oberta de Catalunya -UOC- per oferir Formació Professional en línia.

El maig del mateix any, Miquel Tallada, responsable durant deu anys de les escoles salesianes de Catalunya, Andorra, Balears i Hosca, rebia el Premi del Consell Català de Formació Professional.

El juny de l'any 2016 l'Escola Pia de Catalunya, juny amb deu centres més, constituïen l'Associació de Centres de Formació Professional Integrada, i a l'octubre del mateix curs La Salle Catalunya organitzava unes Jornades a Barcelona sobre Formació Professional.

Alhora, són diverses les escoles de la Fundació Escola Cristiana que s'han adherit a l'Aliança per a la Formació Professional Dual.

Una formació transformadora

Una formació Professional que ofereixen actualment 53 centres de la FECC, amb una previsió d’oferta de cicles de 73 títols diferents corresponents a 22 famílies professionals, oferint les modalitats d’ensenyament presencial, semipresencial i dual.

Un ensenyament de qualitat orientat a una més directa inserció laboral, i on tenen cabuda tot tipus d'alumnat, esdevenint, segons la FECC en "motor de transformació més enllà del sistema educatiu", prenent cada cop més importància la relació entre les empreses i les escoles, que d’aquesta manera poden oferir una formació de qualitat.