Vés al contingut
Autories
Cognoms
dilexi-te-català

La Santa Seu va fer pública aquest dijous, 9 d’octubre, la primera exhortació apostòlica del papa Lleó XIV, titulada Dilexi te (“T’he estimat”), dedicada a l’amor envers els pobres. El text està signat el 4 d’octubre de 2025, coincidint amb la festa de Sant Francesc d’Assís.

El Gabinet d’informació de l’Església a Catalunya ha traduït l’exhortació al català, i pròximament serà publicada per l’Editorial Claret dins la col·lecció Documents del Magisteri, promoguda per la Conferència Episcopal Tarraconense.

Aquesta exhortació sorgeix gairebé un any després de la publicació de Dilexit nos, signada pel papa Francesc i dedicada al Sagrat Cor de Jesús, i recull el testimoni del seu predecessor. Dilexi te s’inspira en les paraules de l’Apocalipsi (“Dilexi te”) i s’inscriu en la tradició dels grans textos socials de l’Església dels últims cent cinquanta anys, des de Mater et Magistra de Joan XXIII fins a Populorum progressio de Pau VI, passant per Caritas in veritate de Benet XVI i l’opció preferencial pels pobres del papa Francesc.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.