Vés al contingut

notícies relacionades

Vedruna impulsa un nou postgrau en Cultura Religiosa

(Vedruna) Què vol dir fer Pasqua abans de Rams? Quins elements identifiquen un pantocràtor? Què tenen en comú les diferents religions presents avui al nostre país? Hi ha preguntes que conformen la nostra cultura i que els docents haurien de conèixer.

Vedruna s’estrena a la Ultra Clean Marathon

(Vedruna) Aquest dissabte 11 de juny un equip de la Fundació Vedruna de Catalunya, patrocinat per Text, participarà per primera vegada a l’Ultra Clean Marathon (UCM). Són 12 mestres, professors i professores de totes les etapes educatives que s’han apuntat a aquesta marató que uneix ecologia i esport. És la pràctica que es coneix com a plogging, i que combina l’activitat a l’aire lliure i la recollida de residus.

L’escola cristiana demana “neutralitat i rigor científic” en els estudis sobre la segregació educativa

(CR) Aquest dilluns la Fundació Escola Cristiana de Catalunya ha alertat sobre la credibilitat dels darrers estudis publicats sobre segregació escolar. Ho fa després que la Fundació Jaume Bofill hagi presentat dos informes en quinze dies de diferència que assenyalen l’escola concertada com a causa directa de la desigual distribució de l’alumnat vulnerable. L’escola cristiana considera que fan servir dades esbiaixades i critica que no reflecteixin com l’escola concertada “contribueix de manera decidida i eficaç a l’equitat escolar”.

El nou currículum de religió, més obert i dialogant

(Laura Mor –CR/Tarragona) El nou currículum de la classe de religió catòlica conferirà a aquesta matèria més obertura. És el resultat de mesos de diàleg i treball participatiu amb la comunitat educativa per part de la Conferència Episcopal Espanyola i del Ministeri d’Educació. La classe de religió catòlica serà més competencial i tindrà una orientació cap a la resta del sistema educatiu, amb el reforç de vincles amb la resta de matèries.

Vedruna reconeix el potencial pedagògic dels espais exteriors

(Vedruna) “Com hauria de ser l’espai exterior per donar resposta a les necessitats de moviment, de curiositat, d’encontre amb l’altre, d’autonomia, de tranquil·litat i d’aprenentatge?”. És la pregunta que ha formulat la professora Àngels Geis de la Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació i de l’Esport de Blanquerna – URL a les famílies de les escoles Vedruna.

panoràmica

Veure la fe

podcasts