Vés al contingut

notícies relacionades

Neix la Càtedra de Lleure Educatiu i Acció Sociocultural Pere Tarrés

(Fundació Pere Tarrés) El lleure educatiu conforma un àmbit de dilatada trajectòria que l’identifica com un espai vinculat a experiències que impacten positivament en els infants, joves i adolescents, així com en els adults i persones grans, contribuint a enfortir el compromís social, cívic i mediambiental d’una societat. Tanmateix, la investigació acadèmica sobre aquest tema és incipient.

Txus Morata: “Les respostes socials més importants arriben passada l’emergència”

(Laura Mor –CR) Experta en acció comunitària, Txus Morata analitza en aquesta entrevista el potencial social que ha aflorat durant el confinament. També identifica camps d’intervenció urgents. Demana acompanyar i formar els voluntaris que han exercit aquest compromís per primera vegada per no perdre capital social. I també es fixa en els principals escenaris de vulnerabilitat que presenta l’actual emergència social: des de les residències geriàtriques i les persones que pateixen soledat, passant per la infància que ha patit situacions d’estrès i de maltractament.

Pere Tarrés: “L'oci educatiu pot cohesionar un territori”

(Laura Mor –CR) No és casualitat que siguin barris catalans i bascos els que el GIAS, el Grup de recerca, Innovació i Anàlisi Social de Fundació Pere Tarrés, ha escollit per a fer un anàlisi de casos sobre com l'oci i l'acció sociocultural contribueixen a la cohesió social. Ambdós territoris són reconeguts per la capacitat de teixir xarxes i la participació de la seva societat civil. L'objectiu dels tres anys que durarà la investigació –fins el 2017– és guanyar en coneixement científic sobre la matèria i oferir propostes de millora.

Veure la fe