Vés al contingut

notícies relacionades

L’Escola Pia reafirma la importància de l’educació més enllà de l’aula

(Escola Pia) Aquest dimecres l’Escola Pia de Catalunya ha signat un conveni de col·laboració amb l’entitat Aliança Educació 360; una proposta educativa compartida per la Fundació Jaume Bofill, la Diputació de Barcelona i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica. De fet, algunes de les escoles i fundacions d’Escola Pia ja s’havien adherit a l’Aliança, però la institució ha volgut reafirmar el seu compromís des del paraigua de l’organització.

Els monitors del MCECC inicien els cursos residencials de lleure

(Fundació Pere Tarrés) Un total de 160 joves del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans (MCECC) de la Fundació Pere Tarrés han començat aquest dimecres, i fins al 31 d’agost, els cursos de monitors i directors de lleure a la casa de colònies de La Ruca (Bages) i a l’alberg La Sala (Berguedà). Enguany 120 joves cursaran el títol de monitor i 40 el de director.

FAJMACOR, 25 anys de motxilles plenes de vida

(Maristes) La història del moviment Mà Oberta ve de lluny i s’ha anat escrivint en àmbit local durant més de 30 anys, d’ençà que els germans maristes promovien iniciatives solidàries a l’entorn d’Alcalá de Henares, on estudiaven els anys 70 i 80, i més tard a les escoles a les quals se’ls destinava.

Una guia per ajudar a treballar el transcendent

(Jesuïtes) Jesuïtes-Educació en el Lleure (JELL) presenta el quadern "Els binomis del JELL", sobre la metodologia que guia l'acció dels centres d'esplai ignasians i que s'ofereix a totes les persones implicades en l'educació en el temps de lleure.

Respostes a l’animació de la fe en el lleure

(Fundació Pere Tarrés / Editorial Claret) Els esplais i caus són espais privilegiats on s’educa als infants i joves en valors, entre les quals hi ha la interioritat i l’espiritualitat, i poden afavorir experiències religioses. El dret a l’espiritualitat dels nens i nenes està recollit en diversos articles en la convenció dels drets de la infància de l’ONU (1989).

Com és la formació que reben els monitors i directors de lleure?

(Glòria Barrete –CR) L'inici del curs escolar ve acompanyat sovint amb l'inici de les activitats extraescolars per a molts infants i joves i unes setmanes més tard de l'inici dels esplais i agrupaments. Espais de lleure que ocupen bona part del cap de setmana i que estan capitanejats per un bon gruix de joves i adults que els duen a terme.

La formació en el lleure dels educadors maristes

(Maristes) Durant aquest estiu, animadors dels moviments juvenils maristes CMS (Centre Marista d’Escoltes) i Fajmacor (Federació d’Associacions Mà oberta-Cor Obert), així com altres joves han dedicat el seu temps a formar-se per poder seguir fent el seu servei com a educadors i educadores en el lleure.

Lleure per a tots

(Fundació Pere Tarrés) Els casals d'estiu són un espai especial per aprendre i compartir experiències més enllà de les aules. Malauradament no totes les famílies poden permetre's el preu que demanen els esplais i colònies.

Veure la fe