Vés al contingut

notícies relacionades

Neix la Càtedra de Lleure Educatiu i Acció Sociocultural Pere Tarrés

(Fundació Pere Tarrés) El lleure educatiu conforma un àmbit de dilatada trajectòria que l’identifica com un espai vinculat a experiències que impacten positivament en els infants, joves i adolescents, així com en els adults i persones grans, contribuint a enfortir el compromís social, cívic i mediambiental d’una societat. Tanmateix, la investigació acadèmica sobre aquest tema és incipient.

Joves de parròquia, monitors d’esplai

(Josep Oriol Pujol - La Vanguardia) Volíem proposar una anàlisi modesta però estesa entre alguns sectors eclesials sobre els joves catòlics. Aquesta els agrupa entorn grans categories. Considera que existeix un tipus de joves de famílies catòliques que viuen la fe enquadrats en moviments, en l’Opus Dei i en determinats centres de culte de les zones benestants de capitals de província.

“Els esplais necessiten joves que siguin crítics i valorin l’esforç”

Uns 800 joves de tot Catalunya s’han reunit aquest cap de setmana a Vilafranca del Penedès durant la Trocajove, la trobada d’adolescents i joves del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans de la Fundació Pere Tarrés (MCECC). Ha estat un cap de setmana formatiu i lúdic on 800 joves i adolescents d’entre 15 i 18 anys acompanyats pels seus monitors han fet de l’esplai un lloc de convivència dins d’un entorn festiu, formatiu i lúdic on han après a treballar i compartir, establint nous lligams i vivint moments amb persones que comparteixen uns ideals, motivacions i valors.

300 educadors es comprometen a millorar i estendre el lleure educatiu

(Fundació Pere Tarrés) Quines són les contribucions del lleure educatiu en el segle XXI als infants i joves, a les seves famílies i escoles, a les organitzacions i a la cohesió social? Unes 300 persones s’han reunit durat el dia d’avui i ahir al 3r Congrés del Lleure Educatiu organitzat per la Fundació Pere Tarrés i per Didania, a on han participat entitats i empreses de tot Catalunya, i també de la resta d’Espanya.

"L’espai de reforç escolar crea vincles de qualitat"

(Fundació Pere Tarrés) El 26'4% dels infants menors de 16 anys que viuen a Catalunya presenten risc de pobresa i, d’aquests, el 26% tenen una alt índex de fracàs escolar. Per a aquests nens i nenes participar en activitats de lleure els permet assolir unes competències que, d’altra manera, no podrien desenvolupar.

panoràmica

Veure la fe