Vés al contingut

notícies relacionades

Consells per un Nadal amb benestar emocional

(Fundació Pere Tarrés) S’acosta el Nadal, i un any més ens trobem davant d’unes festivitats desitjades però amb un regust amarg: novament amb la contradicció de necessitar celebrar i compartir amb la família després d’un any i mig difícil, però alhora encarant una sisena onada i davant la incertesa de les noves variants de la covid-19, fet que pot afectar el nostre equilibri emocional. La gestió emocional serà clau per poder gaudir d’aquestes festes al màxim sense angoixar-nos més del compte.

Raó i emoció, al simposi internacional de la Fundació Joan Maragall

(Laura Mor –CR) Quin paper juguen avui la raó i l'emoció? Com influeixen el coneixement, la psicologia, l'economia, la política, la religió i l'espiritualitat? La raó ha perdut capacitat mediadora? Fa temps que aquestes qüestions apareixen de forma recurrent a les reunions quinzenals del patronat de la Fundació Joan Maragall. D'aquí neix el simposi internacional que convoquen la propera setmana al Palau Macaya de Barcelona.

La Fundació Salut Alta posa les emocions en joc

(Jesuïtes) La Fundació Salut Alta de Badalona, centre del sector social de la Companyia de Jesús, vol oferir un programa d'educació emocional al llarg del curs que inclogui dinàmiques, teràpies psicològiques i tallers d'expressió artística, així com espais de reflexió i acompanyament per a 127 infants i adolescents.

El desenvolupament emocional i l’escolta activa són els recursos educatius online més sol·licitats

(Obra Social 'la Caixa') Els resultats de diferents estudis sociològics elaborats als Estats Units mostren que els alumnes universitaris amb les habilitats emocionals més desenvolupades presenten un nombre més petit de símptomes físics, menys ansietat social i depressió, un ús més gran d’estratègies d’afrontament actiu per solucionar problemes i menys rumiament.

"L’espai de reforç escolar crea vincles de qualitat"

(Fundació Pere Tarrés) El 26'4% dels infants menors de 16 anys que viuen a Catalunya presenten risc de pobresa i, d’aquests, el 26% tenen una alt índex de fracàs escolar. Per a aquests nens i nenes participar en activitats de lleure els permet assolir unes competències que, d’altra manera, no podrien desenvolupar.

panoràmica

Veure la fe