×

Missatge d'avís

The service having id "_mobile_whatsapp" is missing, reactivate its module or save again the list of services.

Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Escola Pia) Un equip d’investigadors de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, que pertanyen als grups de recerca Atenció a la Diversitat (GRAD) i el de Recerca Educativa (GREUV), lideren una iniciativa de recerca sobre el SUMMEM, projecte de l’Escola Pia que vol donar respostes educatives reals als reptes de la societat del segle XXI i a la missió que té encomanada la institució, apostant per l’aprenentatge interdisciplinari, inclusiu, per competències i cooperatiu. 'Aprenem del SUMMEM', aquesta recerca conjunta, busca avaluar i reflexionar sobre les innovacions que s’introdueixen l’aula, estrènyer relacions entre els diferents nivells del món educatiu i empoderar gent de les escoles per fer la recerca de les seves propostes i no només de la seva aplicació.

Els investigadors universitaris analitzaran una mostra de set escoles però a més formaran i orientaran un equip de 14 persones vinculades a la institució per tal que elles puguin fer aquesta recerca a la resta d’escoles. Aquestes responen a un perfil heterogeni per edats i formació –n’hi ha de graduats a doctors-, treballen en diferents etapes i responsabilitats en les institucions educatives i fundacions socials de l’Escola Pia de Catalunya.

'Aprenem del SUMMEM' és una recerca quantitativa i qualitativa ja que al resultat de les diferents proves es recolliran les opinions de pares i mares, educadors, alumnes… La voluntat, quan acabi la mateixa, és relacionar les dades recollides amb una tesi doctoral d’alguna de les persones que hi participa.

SUMMEM, Aprèn i conviu

Aquest curs 2017-2018, més de 8.275 nens i nenes de diferents etapes educatives de les 19 escoles treballen amb el SUMMEM, una iniciativa pedagògica renovadora que implica ja 556 educadors i educadores. Es treballa amb itineraris interdisciplinaris (diferents matèries al mateix temps) i sempre amb una estructura d’aprenentatge cooperatiu. Aquests itineraris es fan a partir de metodologies molt concretes com ara la resolució de problemes, l’aprenentatge servei, el treball per projectes i la investigació/recerca.