Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(CCAPAC) Davant la imminent posada en marxa del procés de preinscripció a les escoles del Servei d’Educació de Catalunya per al proper curs 2018-19, la Confederació Cristiana d’Associacions de Pares de Catalunya (CCAPAC) –entitat majoritària en el sector de la concertada- denuncia “accions impregnades de demagògia i de mentida” que estan tenint lloc en contra de l’escola concertada, qüestionant el pacte assolit en l’elaboració de la Llei d’Educació de Catalunya (LEC) i la pluralitat, que “entenem com un element fort i diferencial del Servei d’Educació de Catalunya”, afirma el president de la CCAPAC, Josep Maria Romagosa. “La llibertat d’elecció d’escola és exclusivament dels pares, i ningú no té dret des d’instàncies polítiques municipals de promocionar la pública per sobre de la concertada si en una ciutat hi conviuen tots dos models”.

“No podem entendre una defensa de l’escola pública basada en l’atac permanent i obsessiu a l’escola concertada. No entenem les campanyes d’alguns ajuntaments en favor de l’escola pública tot menyspreant les comunitats educatives de les escoles concertades dels seus municipis i condicionant la llibertat d’elecció de les famílies d’aquestes poblacions”, es queixa Romagosa. “L’escola concertada no és complementària ni subsidiària de l’escola pública, sinó que ambdues comparteixen en igualtat de drets i deures el Servei d’Educació de Catalunya”.

Romagosa sosté que, des de diversos sectors socials, “s’acusa l’escola concertada de manllevar recursos a l’escola pública”, així com d’”institucionalitzar la segregació per raons socioeconòmiques o per creences religioses. És pura demagògia”, sosté.

“Creiem fermament en una educació amb projectes basats en un caràcter propi, fonamentats en la llibertat d’educació i, per tant, d’iniciativa i de proposta, perquè només des de la singularitat es pot garantir la pluralitat”. Romagosa afirma que, en contra d’un “uniformisme adoctrinador, creiem en una educació plural, però com es pot aspirar a construir una societat plural si es pretén uniformitzar l’educació i eliminar la diferència?”

Romagosa conclou que sempre defensaran un Servei d’Educació de Catalunya que “garanteixi la diversitat i la llibertat d’elecció de les famílies de l’educació que volen per als seus fills i filles en un marc d’equitat i d’igualtat d’oportunitats i en un marc de comunitat educativa global enfront d’aquells que volen dividir-la en dos blocs enfrontats”.