La Sala Francesc Tarafa de Granollers s’ha omplert aquest dijous 25 de setembre amb la presència de prop de 180 persones per a la presentació del llibre El Xiprer. Arrelats a la terra, mirant cap al cel, que ha estat escrit per Gregori Gancho i editat per l’Editorial Claret. L’acte ha comptat amb la participació del bisbe auxiliar de Barcelona, David Abadías, l’escriptor Josep Otón, l’autor del llibre i el president de la Fundació El Xiprer, Xavier Quincoces.
La trobada ha reunit voluntaris, participants dels projectes i membres de l’Associació Amics d’El Xiprer, entitat que des de fa 28 anys ha acompanyat persones en situació de pobresa, solitud o exclusió social. La fundació ha nascut arran de l’experiència de Mercè Riera i Xavier Quincoces, pares de dos fills amb discapacitat, que han convertit les dificultats en una vivència de fe cristiana compartida i esperançada. D’aquell camí n’ha sorgit un grup de pregària, que enguany ha celebrat 50 anys, i posteriorment l’espai d’acollida fundat el 1997.
El llibre ha recollit nombrosos testimonis i reflexions espirituals al voltant d’El Xiprer i de la seva tasca. Durant la presentació, diverses veus han posat en relleu el caràcter comunitari i solidari de la fundació. Xavier Quincoces l’ha definida com “una família que comparteix i estima”, mentre que la vicepresidenta Mercè Serra ha assegurat que és “un lloc on regna l’amor”.
També hi ha intervingut David Abadías, autor del pròleg del llibre i un dels primers voluntaris d’El Xiprer, que ha destacat que “en aquest espai sempre hi ha intervingut el Senyor d’una manera o altra”. Per la seva banda, Josep Otón ha subratllat el paper clau dels laics i de les dones en la fundació, afirmant que “El Xiprer és femení i una utopia encarnada a la realitat”.
En la cloenda, Xavier Quincoces ha reivindicat la necessitat de “viure amb el cor, per estimar els qui són diferents i compartir el que tenim i el que som, perquè quan un dona, rep”. L’acte ha finalitzat amb un moment especialment emotiu: el lliurament d’un ram de flors a Mercè Riera, considerada l’ànima d’El Xiprer, que tot i la seva malaltia ha pogut assistir i rebre l’escalf dels assistents coincidint amb la celebració del seu sant.