Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(CR/Banc Sabadell) Nous temps per a la captació de fons i la comunicació de les entitats catòliques. Aquest és el tema de la sessió de formació que es farà a Barcelona el proper dimarts organitzat pel Banc Sabadell. La jornada plantejarà les diferents estratègies actual per la recaptació de fons de les que poden fer ús les entitats catòliques.       

En l’acte a l’Auditori de Banc Sabadell hi intervindran Míriam Díez, directora Global Engagement a Aleteia i directora de l’Observatori Blanquerna de Comunicació, Religió i Cultura, i Juan Uribe, director de l’Instituto de Fundraising Católico. La sessió està especialment dirigida a institucions diocesanes, congregacions i ordes religiosos, fundacions sense ànim de lucre i obres educatives catòliques.  

El director de servei d’Institucions Religioses del Banc Sabadell, Santiago José Portas, presentarà també dades i estadístiques del sistema Done. El mes passat es va presentar a València aquesta "guardiola solidària" per la recollida digital i en efectiu de donatius per a fundacions, ONG i institucions religioses. Done vol incrementar els imports rebuts dels benefactors i adaptar-se als costums dels usuaris.

Actualment ja està implantant en 240 instal·lacions. Es va posar en marxa a través d’atrils solidaris i de lampadaris. Ara s’ha iniciat la instal·lació d’un format més versàtil i transportable del sistema Done, que inclou també una part destinada a recollir efectiu i una altra personalitzable. Està especialment concebuda per a campanyes a peu de carrer o en activitats amb gran afluència de persones.

Done també ha estat ideat per a edificis amb alta afluència de persones com parròquies, catedrals, museus, centres comercials, concerts, estadis esportius o empreses que disposin de centres de treballs amb concurrència de moltes persones. Les entitats que l’utilitzen expliquen que amb aquests dispositius tecnològics s'incrementa el volum de donatius i de recaptació.

En l’acte hi haurà un espai de debat per compartir bones pràctiques en l’àmbit de captació de fons i s’acabarà amb una copa de cava.