Vés al contingut
Catalunya Religió
Galeria d'imatges

(ACN/CR –Sant Cugat del Vallès) Catalunya Religió ha participat a la 25a assemblea general de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), que s’ha celebrat aquest divendres a Sant Cugat del Vallès. L’AMIC va néixer precisament en aquesta ciutat per promoure i donar suport a mitjans especialitzats i de proximitat com el nostre i ja supera la barrera del mig miler d’associats.

Amb un acte al Teatre-Auditori, l’entitat ha presentat la memòria d’activitats i dels serveis, així com els resultats de 2021, que superen els 2.500.000 euros. De cara al futur immediat, l’associació vol apostar per la innovació i la recerca, amb projectes com “La Masia del nou talent”, amb la participació de joves emprenedors en l’àmbit de la comunicació digital en diverses plataformes. L’objectiu és formar-los en l’àmbit de la premsa de proximitat, així com becar-los perquè treballin en mitjans adherits a l’entitat.

La ciutat de Sant Cugat del Vallès ha estat escollida per a celebrar-hi l’assemblea general dels 25 anys perquè és precisament el bressol de l’entitat. Al 1997, una trentena d’editors van crear la llavors Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG), on hi predominava sobretot el paper en un sector on el digital és cada cop més important.

“Enguany s’han associat les 17 edicions territorials de Nació Digital, i és important que un mitjà com aquest, amb tanta repercussió al territori, sigui membre de l’AMIC, amb ells hem superat la barrera dels 500 mitjans associats, que és la fita que ens havíem marcat per a commemorar el 25è aniversari”, explica a l’ACN Ramon Grau, president de l’AMIC. En xifres totals, són 508 els mitjans que s’han associat a l’entitat, 186 dels quals són de paper i 322 digitals, unes xifres que han anat creixent sense aturador des de l’any 2014. De tots ells, 301 estan auditats per OJD, PGD o OJDinteractiva.

Tot i la incidència que la covid està tenint en les darreres setmanes, l’assemblea d’aquest divendres ha suposat un rècord d’assistència, amb uns 150 participants, una xifra que s’eleva als 200 en el dinar commemoratiu que se celebra al mateix Teatre-Auditori. “Serveix per retre homenatge i recordar els fundadors de l’entitat i els 25 anys de trajectòria, dels quals n’estem molt orgullosos”, hi afegeix Grau.

Precisament, la pandèmia ha tocat el sector de la premsa, com tota la resta, fet que ha obligat a fer passes endavant. “Som un sector que estem acostumats a reinventar-nos”, diu el president de l’AMIC: “La pandèmia ens va deixar, però, molt tocats, el sector de la publicitat de proximitat, que és el comerç i la restauració, no cal dir com estaven i com estan, i això ens ha afectat molt”, afegeix.

Visió de futur

L’assemblea general ha servit per presentar els comptes de ’entitat, que ha ingressat aquest any més de 2,5 MEUR, fet que reforça la confiança interna. En aquest sentit, els permet no només consolidar la seva gestió, sinó mirar de cara al futur.

“Acompanyem els associats amb serveis, molts dels quals per si sols, com a mitjà, no podrien assolir determinades fites, i gràcies al conjunt de l’AMIC hi tenen accés”, apunta Grau. Entre elles hi figuren els acords amb l’OJD, amb companyies d’assegurances, amb bancs de continguts o d’imatges, o l’accés a publicitat institucional, com ara de la Generalitat o les Diputacions.

Com a objectius per als propers anys, l’aposta de l’AMIC se centra en els àmbits de la innovació i la recerca, on hi destaca el projecte ‘La Masia del nou talent’. “Consisteix en atraure joves que estan fent projectes audiovisuals a les xarxes i altres canals perquè puguin accedir a una beca i treballar als nostres mitjans per aportar aquest valor del talent jove”, relata el màxim responsable de l’entitat.

La cita també ha servit per presentar el llançament de la campanya ‘Mitjans de proximitat, periodisme d’alta fidelitat’ amb motiu del 25è aniversari de l’AMIC, i que es podrà veure i escoltar a TV3, Catalunya Ràdio i RAC 1, així com a les més 500 capçaleres impreses i digitals que conformen l’associació. De la mateixa manera, s’ha fet pública la revista ‘25 anys d’alta fidelitat. Estem preparats pel futur’, la nova web www.amic.media i el nou club de fidelització tutoritzat per Pepe Cerezo.

L’acte ha comptat amb la presència de l’alcaldessa de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, Mireia Ingla, qui en el seu parlament ha reivindicat qui en el seu parlament ha recalcat que l’AMIC és un projecte que ajuda a cohesionar i preservar la nostra llengua, així com construir una societat amb un ecosistema mediàtic fort que genera una ciutadania més informada i culta. A continuació, Laura Vilagrà, consellera de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, ha felicitat la tasca de l’AMIC per continuar sent un sector dinàmic i ric, garantint el dret a la participació i cohesió ciutadana i contribuint a la representació democràtica.

A més a més, durant la jornada han assistit Oriol Duran i Torres, secretari de Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya; Jofre Llombart, secretari de Difusió de la Generalitat de Catalunya; Xavier Fornells, secretari d’Estratègia, Informació i Coordinació Territorial de la Generalitat de Catalunya; Rosa Romà, presidenta del Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals; Esther Madrona, tinenta d’alcaldia de Cultura de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès; Elena Vila, tinenta d’alcaldia de Promoció Econòmica, Ocupació, Empresa i Comerç de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès; Sílvia González, cap de comunicació de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès; Genís Roca, president de la Fundació .cat; Joan Maria Morros, degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya; Iu Forn, director de l’ACN, entre d’altres.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.