Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Catedral de Barcelona) La Catedral de Barcelona tornarà a tenir horari d’obertura continuat i a permetre l’entrada de visitants a partir del dia 2 de juliol. Continuen vigents les mesures de prevenció com la mascareta, l’ús del gel i les distàncies de seguretat. El culte públic es va reprendre el 18 de maig, després d’haver tancat la porta a fidels i visitants durant el confinament.

La finalitat primera de l'edifici és el culte catòlic, que en cap moment de la pandèmia no s'ha desatès, sinó que s'ha reduït al mínim, amb les portes tancades. El canonges del Capítol de la Catedral que han pogut seguir assistint-hi cada dia han ubicat les seves celebracions en un dels centres neuràlgics de l'edifici, la Cripta de Santa Eulàlia, al voltant del sarcòfag de la patrona de la ciutat.

És una gran satisfacció poder tornar a una mica a la normalitat i obrir altra vegada com a monument que resumeix la història de la ciutat i de l'art dels darrers vuit-cents anys.

Per celebrar la tornada a la normalitat, la Catedral de Barcelona publica online una peça inèdita enregistrada poques setmanes abans d’entrar en l’estat d’alarma. Es tracta de la gravació d’una peça musical interpretada pel Cor Francesc Valls de la Catedral el dia 12 de febrer, per la festivitat de Santa Eulàlia.

Aquell dia es va oferir un concert i aquesta peça, Ostia solemnis, és la darrera composició que es va cantar, al voltant del sarcòfag gòtic de la santa. La tecnologia amb la qual es mostra la gravació ofereix un punt de vista innovador i espectacular, ja que s’ha fet en format de vídeo 360⁰ i àudio immersiu, permetent la possibilitat de situar l’espectador dins de l’espai on es va cantar el motet. 

Aquestes tecnologies de realitat virtual permeten veure i escoltar l’obra no de forma estàtica, sinó que permeten a l’espectador canviar el seu punt de vista a voluntat. Això permet escoltar la peça en tota la seva complexitat gaudint del balanç entre les diferents veus amb més precisió. Així mateix, amb aquest sistema, l’espectador pot girar en 360⁰ com si fos a dins de la cripta i veure-la amb llibertat de moviment. És, doncs, un format que permet reproduir una experiència única de sentir aquest motet cantat en el lloc original per al qual va ser compost; una experiència excepcional donat l’aforament limitat de la cripta. Ara, gràcies a la realitat virtual, podrà gaudir-ne tothom que ho vulgui.