Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Galeria d'imatges

(CR) Aquest divendres al matí el papa Francesc ha rebut el Consorci internacional de mitjans catòlics ‘Catholic fact-cheking’. Catalunya Religió, que n’és soci fundador, s’hi ha fet present. Junt amb una vuitantena de representants d’aquesta iniciativa, han participat en l’audiència amb el Papa el president de la Fundació, Carles Duarte i la directora de Catalunya Religió, Laura Mor. També hi eren presents la vicepresidenta de la Fundació, Míriam Díez, i la periodista i col·laboradora Alba Sabaté. Díez i Sabaté formen part també d’Aleteia, que ha liderat el Consorci, i de l’Observatori Blanquerna de Comunicació, Religió i Cultura.

El Consorci està format per mitjans d’arreu del món, agències de verificació, científics i també l’agència iMèdia del Vaticà. En l’audiència hi ha participat gent vinguda d’Itàlia, Argentina, Eslovènia, Haití, República Dominicana i els Estats Units, entre d’altres països. Francesc ha agraït el treball del consorci per ser una iniciativa de conjunt: “El treball en xarxa, compartir habilitats, coneixements, aportacions, per poder informar adequadament, ja és en si mateix un primer testimoni”, ha dit sobre l’estil de comunicació cristià.

És la segona vegada que Catalunya Religió participa en una trobada amb el papa Francesc. El gener del 2020 una representació de la Fundació va presentar l’edició impressa del Catalunya Religió al papa coincidint amb el desè aniversari de la fundació del portal digital. 

Ètica informativa per prevenir “la infodèmia”

“La vostra iniciativa neix com un consorci que es proposa d’estar junts per la veritat”, ha dit Francesc. I ha situat aquest propòsit d’identificar “fake news i la informació parcial i enganyosa sobre les vacunes contra la Covid-19”,  amb un context “d’infodèmia”. És a dir, “la distorsió de la realitat basada en la por, que té ressò a la societat global i genera notícies falsificades fins i tot inventades”.

En aquest sentit ha demanat “buscar un antídot als algorismes dissenyats per maximitzar la rendibilitat comercial”. I que els professionals de la comunicació promoguin “una societat informada, justa, saludable i sostenible”. “Sense un correctiu ètic, aquestes eines generen entorns d'extremisme i condueixen a les persones a radicalitzacions perilloses”, ha conclòs.

A l'inici de l'acte, el president d'Aleteia, Vincent Montagne, ha esmentat davant del Papa Catalunya Religió com un dels mitjans digitals fundadors del projecte. A l’audiència també hi han participat altres catalans implicats en el projecte com la degana de la Facultat de Salut de Blanquerna-URL, Conxita Mestres.